Prezydent miasta stołecznego Warszawy
Ogłasza nabór kandydatów na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze:
Warszawskiego Centrum Pomocy Rodzinie
z siedzibą przy ul. Lipińskiej 2
01-833 Warszawa
Zapewnienie prawidłowego funkcjonowania Warszawskiego Centrum Pomocy Rodzinie i kierowanie jego działalnością m.in. poprzez:
1) planowanie, realizację i nadzór nad zadaniami statutowymi Warszawskiego Centrum Pomocy Rodzinie, w tym w szczególności następujących zadań statutowych Warszawskiego Centrum Pomocy Rodzinie:
a) wykonywanie obowiązków organizatora pieczy zastępczej;
b) nadzór nad domami pomocy społecznej;
c) organizacja pomocy udzielanej cudzoziemcom i uchodźcom;
d) prowadzenie nadzoru organizacyjnego nad sprawami z zakresu orzekania o niepełnosprawności;
2) udostępnianie organom kontroli i nadzoru wszelkich niezbędnych dokumentów i wyjaśnień w sprawach objętych kontrolą;
3) wydawanie zarządzeń wewnątrzorganizacyjnych;
4) rozpatrywanie skarg i wniosków;
5) wydawanie – na podstawie odrębnych upoważnień Prezydenta m. st. Warszawy- decyzji administracyjnych w sprawach statutowych Warszawskiego Centrum Pomocy Rodzinie;
6) reprezentowanie Warszawskiego Centrum Pomocy Rodzinie na zewnątrz;
7) wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników Warszawskiego Centrum Pomocy Rodzinie;
8) dokonywanie czynności kierownika zamawiającego, wynikających z ustawy Prawo zamówień publicznych w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego oraz konkursach w zakresie zadań należących do właściwości Warszawskiego Centrum Pomocy Rodzinie;
9) składanie oświadczeń woli w zakresie praw i zobowiązań majątkowych, w tym zawieranie umów po przeprowadzonych postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego, do wysokości kwot określonych corocznie w planie finansowym Warszawskiego Centrum Pomocy Rodzinie;
10) dokonywanie czynności prawnych oraz zaciąganie zobowiązań w zakresie określonym w pełnomocnictwach;
11) realizację zadań inwestycyjnych związanych z modernizacją obiektów Warszawskiego Centrum Pomocy Rodzinie;
12) dysponowanie środkami finansowymi i ponoszenie odpowiedzialności za ich prawidłowe wydatkowanie, zgodnie
z obowiązującymi przepisami;
13) sporządzanie planów finansowych Warszawskiego Centrum Pomocy Rodzinie oraz ich zmian oraz sporządzanie sprawozdań finansowych i budżetowych Warszawskiego Centrum Pomocy Rodzinie;
- Praca na stanowisku związana jest ze znajomością regulacji prawnych w szczególności z zakresu: pomocy społecznej, wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, cudzoziemców, rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych, prawa o ruchu drogowym, świadczenia wychowawczego, samorządu terytorialnego, prawa rodzinnego, finansów publicznych, zamówień publicznych, prawa pracy, postępowania administracyjnego, ochrony danych osobowych, dostępu do informacji publicznej, przepisów bhp i ppoż.;
- Na stanowisku wymagana jest wiedza z zakresu polityki społecznej UE oraz funduszy unijnych przeznaczonych na programy społeczne, a także znajomość dziedzinowych systemów informatycznych, m.in. POMOST, SI EKSMOoN; Płatnik
Miejsce pracy
Praca w budynku Urzędu oraz poza nim. Bezpieczne warunki pracy w budynku Urzędu. Winda dostosowana do wózków inwalidzkich, ciągi komunikacyjne i drzwi w budynku umożliwiają poruszanie się wózkiem inwalidzkim.
Stanowisko pracy
Stanowisko pracy jest związane ze stresem zawodowym jako szkodliwymi warunkami środowiska pracy, kontaktem z zewnętrznymi jednostkami i instytucjami, wyjazdami służbowymi, nadzorowaniem pracy podległych Działów, pracą przy komputerze, rozmowami telefonicznymi, korzystaniem z windy, przemieszczaniem się wewnątrz budynku oraz poza nim,. Praca wykonywana często pod presją czasu i w warunkach napięć. Stanowisko wymaga dużego intelektualnego zaangażowania, o wysokim stopniu odpowiedzialności (zbieranie i przetwarzanie informacji jako podstawa planowania i decydowania). Na stanowisku pracy brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym.
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
- obywatelstwo polskie
- wykształcenie wyższe II stopnia
- specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej
- min. 5-letni staż pracy w tym co najmniej 3-letni staż pracy w pomocy społecznej
- min. 2 – letnie doświadczenie w pracy na stanowisku związanym z zarządzaniem zespołem
- wykształcenie wyższe II stopnia o kierunku polityka społeczna, pedagogika, psychologia, socjologia, resocjalizacja lub politologia
- znajomość pakietu MS office (Word, excel)
- znajomość języka angielskiego
- umiejętność kierowania pracą dużego, niejednorodnego zespołu i szybkiego podejmowania decyzji umiejętność efektywnej kooperacji z kadrą kierowniczą podległych i prowadzonych jednostek, sumienność, rzetelność, zdolności organizacyjne, kreatywność, umiejętności mediacyjne, zorientowanie na osiągnięcie założonego celu
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6 %.