- Ogłoszenie nr: 159249
- Data ukazania się ogłoszenia: 09 kwietnia 2014 r.
Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie
- Dyrektor Generalny Służby Zagranicznej
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- inspektor
- do spraw finansowania placówek zagranicznych
- w Biurze Finansów
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Ministerstwo Spraw Zagranicznych
Al. J. Ch. Szucha 23
00-580 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- sporządza i przekazuje na placówki pisma budżetowe (sukcesywnie w okresie roku budżetowego), w których wyszczególnia tytuły i kwoty środków pieniężnych należnych danej placówce i określa źródła ich pokrycia w celu poinformowania placówki o stanie środków budżetowych będących w jej posiadaniu.
- przygotowuje dyspozycje do NBP o dokonanie przelewu transgranicznego w określonej kwocie waluty obcej i na wskazany rachunek bankowy placówki zagranicznej lub o sprzedaż walut obcych w celu zasilenia placówki w środki finansowe (kwoty zgodne z wystawionym pismem budżetowym);
- przygotowuje dyspozycje o przekazanie środków finansowych z jednej placówki na wydatki innej placówki w celu realizacji rozliczenia środków posiadanych w placówce z różnych tytułów, w szczególności z tytułu uzyskanych dochodów budżetowych;
- sporządza noty księgowe w zakresie prowadzonych operacji finansowych dla ewidencji głównej resortu w celu ich zaksięgowania;
- prowadzi kartę ewidencyjną dla każdej placówki zagranicznej w celu rejestracji kolejno wystawianych pism budżetowych i przypisanych im danych liczbowych;
- sprawdza poprawność wystawianych dyspozycji dotyczących przekazywanych i potrącanych placówkom kwot w celu kontroli zgodności z obowiązującą klasyfikacją budżetową;
- prowadzi uzgodnienia stanu środków finansowych w oparciu o dane programu Egeria – Placówki zagraniczne z ewidencją główną i komórkami organizacyjnymi resortu w celu kontroli wysokości kwot przekazanych w ramach rocznego planu finansowego, dokonanych w trakcie roku korekt i przyznanych środków z rezerw celowych i rezerwy ogólnej;
- sporządza analizy, notatki na potrzeby wewnętrzne biura i pozostałych komórek organizacyjnych resortu w celu przekazania rzetelnej informacji o aktualnym stanie środków finansowych przekazanych i pozostających do przekazania placówkom zagranicznym a także raz w roku przeprowadza archiwizację dokumentacji finansowej dot. wystawionych pism budżetowych.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
1. Zagrożenie korupcją
Narzędzia i materiały pracy: stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym, obsługa urządzeń biurowych, w tym komputer z monitorem ekranowym . Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się – brak wind, brak podjazdów i drzwi z samozamykaczami.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe
- pozostałe wymagania niezbędne:
- powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w obszarze finansów;
- przeszkolenie księgowe;
- poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą ,,tajne” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu;
- znajomość jednego z języków obcych: angielski, niemiecki, rosyjski, hiszpański, francuski na poziomie A2;
- znajomość ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych oraz obowiązującej klasyfikacji budżetowej;
- staranność i dokładność w operowaniu danymi liczbowymi;
- umiejętność jasnego, precyzyjnego i zwięzłego przekazywania informacji;
- asertywność i umiejętność argumentowania;
- umiejętność: organizacji pracy własnej, pracy pod presją czasu, planowania, analizy i syntezy informacji, współpracy w zespole.
- doświadczenie zawodowe : 1 – 3 lata w obszarze administracji publicznej;
- przeszkolenie ze specjalistycznych programów komputerowych wykorzystywanych na stanowisku (Egeria i Video TEL Banking);
- znajomość jednego z języków obcych: angielski, niemiecki, rosyjski, hiszpański, francuski na poziomie B1;
- znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej;
- znajomość prawa dewizowego;
- dyspozycyjność w przypadku pracy poza godzinami (okresy sprawozdawcze).
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów