- Ogłoszenie nr: 177758
- Data ukazania się ogłoszenia: 12 lutego 2016 r.
Izba Skarbowa w Gdańsku
- Dyrektor
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- inspektor
- do spraw wierzycielskich
- w Dziale Spraw Wierzycielskich
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 2
Adres urzędu
- Izba Skarbowa w Gdańsku
ul. Długa 75/76
80-831 Gdańsk
Miejsce wykonywania pracy:
- Wejherowo
- Urząd Skarbowy w Wejherowie
ul. Sobieskiego 346
84-200 Wejherowo
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Wykonuje czynności poprzedzające wszczęcie postępowania egzekucyjnego, w tym podejmuje działania informacyjne i dyscyplinujące, wystawia i doręcza upomnienia, w celu dobrowolnego wykonania przez podatników, płatników i inkasentów zobowiązań podatkowych.
- Wykonuje zadania wierzyciela w ramach postępowania zabezpieczającego i egzekucyjnego, w tym w egzekucji sądowej po zbiegu egzekucji w celu skutecznego odzyskania zaległości podatkowych.
- Prowadzi sprawy w zakresie ulg w spłacie zobowiązań podatkowych oraz innych ulg przewidzianych przepisami prawa, odraczania terminów przewidzianych w przepisach prawa podatkowego, orzekania o zabezpieczeniu wykonania zobowiązań podatkowych, przeniesienia własności rzeczy lub praw majątkowych na rzecz Skarbu Państwa skutkującego wygaśnięciem zobowiązań podatkowych.
- Inicjuje i bierze udział w postępowaniach wieczysto-księgowych, upadłościowych i naprawczych, dotyczących orzeczenia zakazu prowadzenia działalności gospodarczej, o uznanie za bezskuteczną czynności prawnej dłużnika dokonanej z pokrzywdzeniem wierzycieli w celu dochodzenia roszczeń należnych Skarbowi Państwa.
- Dokonuje wpisów i wykreśleń z rejestru zastawów skarbowych, prowadzi rejestr zastawów skarbowych w celu zabezpieczenia wykonania zobowiązań podatkowych.
- Poszukuje majątku zobowiązanych w celu prowadzenia skutecznej egzekucji.
- Prowadzi czynności związane z wygaśnięciem zobowiązań z powodu przedawnienia celem bieżącego aktualizowania stanu zaległości podatkowych.
- Prowadzi ewidencje i wprowadza dane z dokumentów do obowiązujących w urzędzie systemów informatycznych, tworzy rejestry i przekazuje do komórki rachunkowości w celu zapewnienia prawidłowego obiegu dokumentów w urzędzie .
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
-praca w zespole,
- współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi urzędu,
- stres związany z obsługą klientów zewnętrznych,
- praca w siedzibie urzędu,
- praca w biurze,
- praca siedząca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: średnie
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego w pracy biurowej,
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość przepisów prawa podatkowego,
- znajomość przepisów o egzekucji administracyjnej,
- wykształcenie: wyższe,
- umiejętność pracy pod presją czasu i odporność na stres,
- komunikatywność,
- doświadczenie zawodowe: 6 m-cy w administracji publicznej,
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów