Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Katowice i teren woj. śląskiego
Ogłoszenie o naborze Nr 15627
Warunki pracy
Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera. Praca wymaga dodatkowo obsługi innych urządzeń biurowych, tj. kserokopiarka, skaner. Budynek Urzędu bez barier architektonicznych, wyposażony w windę osobową oraz pomieszczenia sanitarne dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście do Urzędu wyposażone w podjazd. Stanowisko pracy usytuowane na 5 piętrze budynku.Praca w terenie - pracownik na tym stanowisku pracy przeprowadza kontrole zewnętrzne w jednostkach samorządu terytorialnego na terenie całego województwa śląskiego, a także dokonuje oględzin nieruchomości. Z uwagi na złożoność prowadzonych postępowań, zmieniających się przepisów prawa i orzecznictwa konieczne są stałe szkolenia, wiążące się z wyjazdami służbowymi. Zagrożenie korupcją. Permanentna obsługa klientów zewnętrznych, konieczność udzielania informacji osobom fizycznym zarówno ustnie i pisemnie z zakresu gospodarki nieruchomościami, terminu przyznania środków na wypłatę odszkodowań itp.
Zakres zadań
- Prowadzenie postępowań z wniosków starostów/prezydentów wykonujących zadania z zakresu administracji rządowej o udzielenie zgody na obrót i udostępnianie nieruchomości z zasobu nieruchomości SP w celu przygotowania projektów zarządzeń lub projektu pisma w sprawie odmowy udzielenia zgody.
- Przeprowadzanie kontroli zewnętrznych w celu obiektywnego zbadania prawidłowości stosowania przepisów w zakresie gospodarki nieruchomościami, planowania i rozliczania otrzymanych dotacji oraz rzetelności i gospodarności prowadzonej działalności w tym obszarze przez starostów/prezydentów miast wykonujących zadania z zakresu administracji rządowej.
- Rozpatrywanie wniosków starostów/prezydentów wykonujących zadania z zakresu administracji rządowej w celu przyznania środków na pokrycie wydatków związanych z gospodarką nieruchomościami, które nie znajdują pokrycia w przyznanej dotacji celowej (w tym realizacja wniosków o środki na zobowiązania SP wynikające z decyzji i wyroków sądowych, w celu wypłaty tych zobowiązań).
- Planowanie i realizowanie budżetu (w tym w układzie zadaniowym) w zakresie zadań wykonywanych i nadzorowanych przez Wydział Nadzoru Właścicielskiego celem zapewnienia prawidłowego wykorzystania środków finansowych będących w dyspozycji Wydziału (w tym na zadania zlecone starostom oraz prezydentom miast na prawach powiatu).
- Opracowywanie materiałów do projektu ustawy budżetowej (w układzie tradycyjnym oraz zadaniowym) celem zaplanowania i zapewnienia środków finansowych na zadania Wydziału Nadzoru Właścicielskiego oraz zadania zlecone, związane z gospodarką nieruchomościami, realizowane przez powiaty oraz przekazania tych dokumentów do wydziałów Urzędu odpowiedzialnych za ich kompleksowe przygotowanie.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji publicznej na stanowiskach związanych
z gospodarką nieruchomościami lub/i z planowaniem budżetu lub/i prowadzeniem spraw finansowych lub/i księgowości lub dwuletnie doświadczenie zawodowe w administracji publicznej na stanowiskach urzędniczych
- znajomość ustaw: o gospodarce nieruchomościami i rozporządzeń wykonawczych do niej
- znajomość ustaw: o finansach publicznych, o kontroli w administracji rządowej, o wprowadzeniu zasadniczego trójstopniowego podziału terytorialnego państwa
- znajomość przepisów Kodeksu cywilnego
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
- komunikacja
- współpraca
- umiejętność obsługi komputera (pakiet Ms Office – Word, Excel) na poziomie podstawowym
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie
- znajomość ustawy o służbie cywilnej w zakresie statusu członka korpusu służby cywilnej
- znajomość Statutu Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach
- znajomość ustawy o księgach wieczystych i hipotece
- myślenie analityczne
- radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
- podejmowanie decyzji i odpowiedzialność