- Ogłoszenie nr: 167530
- Data ukazania się ogłoszenia: 03 marca 2015 r.
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- referent prawny
- do spraw legislacji i umów międzynarodowych
- w Wydziale Legislacji i Umów Międzynarodowych w Departamencie Prawnym
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Ministerstwo Spraw Wewnętrznych
ul. S. Batorego 5,
02-591 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Procedowanie projektów aktów normatywnych pozostających w zakresie właściwości Ministra SW: opracowywanie pod względem prawnym, legislacyjnym i redakcyjnym projektów aktów normatywnych, podlegających uzgodnieniom; organizowanie międzyresortowych konferencji uzgodnieniowych, udział w posiedzeniach komisji prawniczych oraz pracach parlamentarnych,
- Opracowywanie i weryfikacja tekstów jednolitych aktów prawnych z zakresu właściwości Ministra,
- Procedowanie projektów aktów normatywnych innych organów: opracowywanie na podstawie opinii właściwych komórek organizacyjnych, jednostek podległych i nadzorowanych przez Ministra oraz własnej analizy, stanowisk Ministra wobec przekazanych do konsultacji projektów aktów normatywnych; udział w konferencjach uzgodnieniowych i posiedzeniach komisji prawniczych,
- Procedowanie projektów umów międzynarodowych pozostających w zakresie właściwości Ministra: udział w opracowywaniu i uzgodnieniach projektów umów i porozumień, opiniowanie i opracowywanie dokumentów niezbędnych do zawarcia porozumień wykonawczych, prowadzenie negocjacji umów i porozumień, udział w procedurze ratyfikacji, ogłaszania oraz wypowiadania umów,
- Procedowanie projektów umów międzynarodowych zgłaszanych przez inne organy: opracowywanie na podstawie opinii komórek organizacyjnych oraz jednostek podległych i nadzorowanych przez Ministra oraz własnej analizy, stanowisk Ministra wobec przekazanych do uzgodnień projektów umów oraz udział w konferencjach uzgodnieniowych,
- Przedstawianie Ministrowi do podpisu projektów aktów wykonawczych do ustaw oraz przygotowywanie do ogłoszenia w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej i Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” aktów normatywnych Ministra,
- Pełnienie cyklicznego dyżuru koordynującego opracowanie notatek na posiedzenia Rady Ministrów, stałego komitetu Rady Ministrów oraz w razie potrzeby Komitetu do Spraw Europejskich i Komitetu do Spraw Cyfryzacji oraz Kolegium do Spraw Służb Specjalnych,
- Wykonywanie czynności techniczno – biurowych.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
- Praca przy komputerze i urządzeniach biurowych,
- Udział w konferencjach uzgodnieniowych, komisjach prawniczych dotyczących procedowanych projektów aktów normatywnych, również poza siedzibą urzędu,
- Nietypowe godziny pracy (w tym dyżury).
Budynek przy ul. Batorego:
Wejście do budynku od strony ul. Rakowieckiej 2a w Warszawie (Biuro Przepustek) wyposażone w windę zewnętrzną dla osób niepełnosprawnych. Dostęp do budynku, szerokość ciągów komunikacyjnych i drzwi wewnętrznych dostosowane są do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wewnątrz budynku znajdują się windy ułatwiające poruszanie się, jak również łazienka na parterze dostosowana do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe prawo
- pozostałe wymagania niezbędne:
- wiedza na temat zasad procedowania aktów prawnych; znajomość procedury oraz zasad techniki prawodawczej,
- umiejętność opiniowania pod względem prawnym i legislacyjnym aktów prawnych,
- umiejętność kontrolowania terminowości prac legislacyjnych,
- podstawowa wiedza z zakresu prawa Unii Europejskiej w szczególności znajomość podstawowych typów aktów normatywnych, a także podstawowe informacje dotyczące procedury implementacji dyrektyw,
- podstawowa wiedza na temat procedowania projektów umów międzynarodowych,
- umiejętność opracowywania projektów not dyplomatycznych,
- znajomość języka angielskiego lub francuskiego na poziomie B2,
- umiejętność syntezy danych, argumentowania, rozwiązywania problemów, działania w sytuacjach kryzysowych,
- umiejętność pracy w zespole, umiejętność dzielenia się wiedzą,
- dążenie do stałego doskonalenia zawodowego.
- 6 miesięczne doświadczenie zawodowe w administracji publicznej lub w pracy biurowej,
- posiadanie dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej „poufne” i odpowiadającej jej klauzuli UE.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów