- Ogłoszenie nr: 181070
- Data ukazania się ogłoszenia: 17 maja 2016 r.
Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- specjalista do spraw legislacji
- w Departamencie Prawnym
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 2
Adres urzędu
- ul. Nowy Świat 6/12
00-400 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- udział w opracowywaniu i uzgadnianiu projektów aktów normatywnych inicjowanych przez Ministra,
- przygotowywanie opinii do projektów aktów normatywnych inicjowanych przez Ministra, w tym pod względem zgodności z prawiem UE,
- udział w uzgadnianiu projektów aktów normatywnych, opracowywanych przez inne resorty,
- koordynacja działań dotyczących systemu notyfikacji aktów prawnych zawierających przepisy techniczne,
- kierowanie aktów prawnych do podpisu Ministra oraz do redakcji Dziennika Ustaw, Dziennika Urzędowego RP „Monitor Polski” i Dziennika Urzędowego Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, w celu ich ogłoszenia,
- opiniowanie aktów prawnych, zawierających przepisy techniczne,
- prowadzenie baz danych, dotyczących przebiegu prac legislacyjnych nad projektami aktów normatywnych opracowywanych w Ministerstwie, na podstawie informacji przekazanych przez właściwe departamenty, w celu zapewnienia prawidłowości i terminowości prac legislacyjnych,
- wskazywanie komórkom organizacyjnym MGMiŻŚ potrzeby zmian w regulacjach prawnych.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
– reprezentowanie urzędu na zewnątrz
– krajowe i zagraniczne wyjazdy służbowe
- wejście do budynku „A” i „D” przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
- węzeł sanitarny, szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne, platformy podjazdowe na schodach oraz windy przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
- mogą pojawić się trudności lub możliwa pomoc osób trzecich dla osób z niepełnosprawnością narządu ruchu.
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe prawnicze i ukończona aplikacja legislacyjna
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 2 lata doświadczenia zawodowego w pracy związanej z opracowywaniem aktów prawnych (w przypadku braku ukończonej aplikacji legislacyjnej)
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość Konstytucji RP i ustawy o Radzie Ministrów,
- znajomość ustawy o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych,
- znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego, kodeksu cywilnego i kodeksu postępowania cywilnego,
- znajomość przepisów o postępowaniu przed sądami administracyjnymi,
- znajomość ustawy o służbie cywilnej,
- znajomość prawa zamówień publicznych,
- znajomość ustawy o finansach publicznych,
- znajomość uchwały Rady Ministrów w sprawie regulaminu pracy Rady Ministrów,
- znajomość zasad techniki prawodawczej,
- znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej,
- umiejętność obsługi komputera, pakietów programów biurowych, prawniczych (np. LEX) i do zarządzania treścią w Internecie,
- podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, rzetelność,
- komunikatywność, w tym umiejętność argumentowania.
- organizacja pracy własnej i orientacja na osiąganie celów,
- umiejętność współpracy,
- umiejętności analityczne,
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów