- Ogłoszenie nr: 177516
- Data ukazania się ogłoszenia: 06 lutego 2016 r.
Lubuski Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wielkopolskim
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- inspektor
- do spraw obywatelskich
- w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzozoiemców
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Lubuski Urząd Wojewódzki
ul. Jagiellończyka 8
66-400 Gorzów Wlkp.
Miejsce wykonywania pracy:
- Gorzów Wlkp.
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- prowadzenie postępowań odwoławczych od decyzji i postanowień wydawanych przez organy samorządowe i przygotowanie decyzji w sprawach ewidencji ludności, rejestracji stanu cywilnego, zmiany imion i nazwisk oraz przygotowywanie odpowiedzi na skargi na działalność organów samorządowych;
- prowadzenie monitoringu w zakresie działania powiatowych komisji lekarskich, oraz sprawowanie nadzoru nad komórkami realizującymi zadania z zakresu ewidencji ludności urzędów miast i gmin, urzędów stanu cywilnego, utrzymania cmentarzy wojennych;
- przygotowywanie kwalifikacji wojskowej na terenie województwa lubuskiego, monitorowanie jej przebiegu, przygotowywanie posiedzeń i pełnienie funkcji sekretarza wojewódzkiej komisji lekarskiej rozpatrującej odwołania od orzeczeń powiatowych komisji lekarskich oraz dokonywanie rozliczenia środków przekazanych na realizację zadań;
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach zezwoleń na prace sondażowe i ekshumację zwłok z grobu wojennego, sprawy z zakresu stosunków pomiędzy państwem a kościołami i związkami wyznaniowymi oraz współdziałanie z organizacjami mniejszości narodowych i etnicznych (w tym realizacja zadań w ramach rządowego programu integracji społeczności romskiej);
- przygotowywanie porozumień wojewody z jednostkami samorządu terytorialnego w sprawach dot. cmentarnictwa wojennego oraz umowy z beneficjentami wieloletnich programów rządowych skierowanych do organizacji mniejszości narodowych;
- wykonywanie czynności jako egzekutor z upoważnienia wojewody w zakresie egzekucji administracyjnych środków o charakterze niepieniężnym (przymusowe przekwaterowania i wykwaterowania) dokonywanych na wniosek wierzycieli w celu opróżnienia zadłużonego lokalu;
- udzielanie upoważnionym instytucjom informacji adresowych;
- realizowanie zapisów ustawy o orderach i odznaczeniach, obsługa klientów, organizowanie konferencji i szkoleń, prowadzenie rejestrów, przygotowywanie sprawozdań i projektów pism, przyjmowanie i wysyłanie korespondencji, obsługa urządzeń i systemów informatycznych oraz wykonywanie innych czynności kancelaryjnych.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
- wyjazdy służbowe związane ze szkoleniami, udziałem w różnego rodzaju obchodach, uroczystościach,
- podczas czynności egzekucyjnych wydłużony i nieokreślony czas pracy w nietypowych warunkach,
- zagrożenie korupcją,
- stres związany z obsługą klientów zewnętrznych.
- budynek i pomieszczenia dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
- praca przy komputerze.
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: średnie
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość ustaw: o ewidencji ludności i dowodach osobistych, prawo o aktach stanu cywilnego, o ochronie danych osobowych, o orderach i odznaczeniach, o opłacie skarbowej, o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, o kontroli w administracji rządowej, kodeks postępowania administracyjnego, ustawa o finansach publicznych, ustawa o służbie cywilnej,
- znajomość zasad etyki korpusu służby cywilnej,
- znajomość obsługi pakietu biurowego Ms Office w zakresie obsługi edytora tekstów Ms Word, arkusza kalkulacyjnego Ms Excel, tworzenia prezentacji multimedialnych Ms Power Point, obsługi poczty elektronicznej,
- umiejętność pracy zespołowej, komunikatywność, umiejętność działania w sytuacjach stresowych i bezprecedensowych;
- 2-letnie doświadczenie w pracy w administracji publicznej.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów