Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy
Praca.pl Praca Opolskie Opole
Kierownik oddziału w Wydziale Polityki Społecznej i Zdrowia

Kierownik oddziału w Wydziale Polityki Społecznej i Zdrowia

Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu
Opole
praca stacjonarna
3508 dni temu

  • Ogłoszenie nr: 163154
  • Data ukazania się ogłoszenia: 25 września 2014 r.

Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu

  • Dyrektor Generalny
  • poszukuje kandydatów na stanowisko:
  • kierownik oddziału
  • do spraw Nadzoru i Kontroli Pomocy Społecznej
  • w Wydziale Polityki Społecznej i Zdrowia

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu
    ul. Piastowska 14
    45-082 Opole

Miejsce wykonywania pracy:

  • Opole

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • zarządzanie personelem, nadzorowanie i koordynowanie pracą Oddziału w zakresie realizowanych zadań, organizowanie pracy Oddziału, w tym dokonywanie podziału zadań na poszczególne stanowiska, opracowywanie zakresy czynności pracowników, wyznaczanie zastępstwa w przypadku nieobecności pracownika;
  • wykonywanie zadań z zakresu sprawowanego nadzoru nad zadaniami samorządu gminnego, powiatowego i województwa, w tym nad jakością działalności jednostek organizacyjnych pomocy społecznej oraz nad jakością usług określonych standardami, a także nad zgodnością zatrudnienia pracowników tych jednostek z wymaganymi kwalifikacjami;
  • monitorowanie zjawiska przemocy w rodzinie oraz realizowanie zadań w zakresie pieczy zastępczej i zgodności zatrudnienia pracowników jednostek organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej z wymaganymi kwalifikacjami;
  • przeprowadzanie kontroli jednostek organizacyjnych pomocy społecznej w zakresie świadczeń pieniężnych i niepieniężnych z pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, pomocy osobom uprawnionym do alimentów, działań podejmowanych wobec dłużników alimentacyjnych, przeciwdziałania przemocy w rodzinie;
  • przeprowadzanie kontroli placówek opiekuńczo – wychowawczych, interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych, jakości usług świadczonych w domach pomocy społecznej i środowiskowych domach samopomocy;
  • realizowanie lub zlecanie jednostkom samorządu terytorialnego lub podmiotom niepublicznym realizacji zadań wynikających z programów rządowych i wojewody, w tym realizowanie lub zlecanie w trybie konkursu ofert podmiotom niepublicznym zadań pomocy społecznej wynikających z programów rządowych, mających na celu ochronę życia osób, rodzin i grup społecznych;
  • sporządzanie projektu rocznego planu kontroli jednostek samorządu terytorialnego i innych podmiotów, monitorowanie realizacji planu kontroli, koordynowanie działalności kontrolnej i pokontrolnej;
  • weryfikowanie i akceptowanie projektów decyzji, wystąpień pokontrolnych, sprawozdań, okresowych analiz oraz odpowiedzi sporządzonych przez pracowników Oddziału.

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • Praca w siedzibie Urzędu. Obsługa klienta zewnętrznego.
    Stres związany z przeprowadzaniem kontroli w innych jednostkach.
    Stres związany z obsługą klientów
  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • Narzędzia pracy: standardowy zestaw komputerowy.
    Warunki architektoniczne budynku Urzędu: drzwi odpowiedniej szerokości, winda, toalety i podnośnik dostosowane dla osób niepełnosprawnych.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e
  • wykształcenie: wyższe ukończone studia wyższe magisterskie na kierunkach: prawo, administracja, ekonomia, politologia o specjalności polityka społeczna lub profilaktyka społeczna i resocjalizacja, psychologia, pedagogika, pedagogika specjalna, socjologia
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 5 lat doświadczenia zawodowego w pomocy społecznej - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 23 marca 2005 r. w sprawie nadzoru i kontroli w pomocy społecznej (Dz. U. Nr 61, poz. 543).
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • znajomość przepisów ustawy o pomocy społecznej i jej aktów wykonawczych;
    • znajomość przepisów ustawy kodeks postępowania administracyjnego;
    • znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej;
    • znajomość przepisów ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie;
    • umiejętność interpretacji przepisów prawa;
    • umiejętność analitycznego myślenia;
    • umiejętność precyzyjnego wyrażania myśli, prawidłowego formułowania wniosków i zaleceń pokontrolnych;
    • umiejętność komunikacji interpersonalnej;
    • umiejętność obsługi komputera i systemów elektronicznego obiegu dokumentów;
    • znajomość przepisów ustawy o świadczeniach rodzinnych i aktów wykonawczych do ustawy;
    • znajomość przepisów ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów;
    • znajomość przepisów ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
    • znajomość przepisów ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie;
    • znajomość przepisów o kontroli w administracji rządowej;
wymagania dodatkowe
  • specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 23 marca 2005 r. w sprawie nadzoru i kontroli w pomocy społecznej (Dz. U. Nr 61, poz. 543).
  • poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych, uzyskane na podstawie przepisów ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 11, poz. 95 z późn. zm.).

Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów