Księgowy
Miejsce pracy: Opole
Ogłoszenie o naborze Nr 7661
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:• praca częściowo samodzielna o charakterze biurowym,
• częste kontakty z podatnikami,
• zagrożenie korupcją.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
• praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
• stanowisko pracy wyposażone w komputer stacjonarny i inne urządzenia biurowe,
• warunki organizacyjno-techniczne stanowiska pracy i pomieszczeń właściwe dla osób niepełnosprawnych: 2 windy, winda dla niepełnosprawnych w budynku przy wejściu głównym, toalety na każdym piętrze,
• brak oznaczeń dla niewidomych, brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym i głuchoniemym,
• oświetlenie naturalne i sztuczne,
• brak szkodliwych, niebezpiecznych warunków pracy.
Zakres zadań
- • Księgowanie przypisów, odpisów oraz wpłat w odpowiednich rozdziałach i paragrafach klasyfikacji budżetowej i uzgadnianie zaksięgowanych operacji na kartach kontowych z dokumentami źródłowymi w celu ustalenia stanu realizacji poboru podatków i niepodatkowych należności budżetowych oraz udzielenia podatnikom rzetelnych informacji o stanie ich kont.
- • Dokonywanie zwrotów podatków oraz niepodatkowych należności budżetowych w celu terminowego ich przekazania podatnikom lub organom egzekucyjnym na podstawie otrzymanych zajęć wierzytelności,
- • Analiza zapisów na kartach kontowych, dokonywanie zaliczeń z tytułu wpłat, nadpłat, zaległości oraz zwrotów podatków i niepodatkowych należności budżetowych oraz wydawanie postanowień w tym zakresie w celu minimalizacji zaległości podatkowych,
- • Dokonywanie zmian w stanie wymagalności należności objętych tytułami wykonawczymi w celu aktualizacji kwot podlegających egzekucji.
- • Sporządzanie sprawozdawczości w zakresie realizowanych zadań w celu dostarczenia rzetelnych danych i informacji innym organom i instytucjom.
- • Dokonywanie czynności sprawdzających w zakresie właściwości rzeczowej komórki organizacyjnej w celu wyjaśnienia wpłaconych kwot.
- • Obsługa kont sum do wyjaśnienia w celu weryfikacji kwot nienależnie wpłaconych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie- • podstawowa znajomość przepisów ustawy – Ordynacja podatkowa – przepisy ogólne, zobowiązania podatkowe.
- • podstawowa znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego -– przepisy ogólne, postępowanie, opłaty i koszty postepowania.
- • grzeczność i uprzejmość,
- • komunikatywność i umiejętność współpracy,
- • umiejętność biegłej obsługi komputera pakietu Microsoft Office lub Open Office,
- • umiejętność analitycznego myślenia,
- • umiejętność pracy pod presją czasu,
- • odporność na stres.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- • kursy i certyfikaty w zakresie rachunkowości,
- • uprawnienia biegłego rewidenta,
- • umiejętność obsługi specjalistycznych programów komputerowych – POLTAX 2B, Biblioteka Akt