- Ogłoszenie nr: 181390
- Data ukazania się ogłoszenia: 26 maja 2016 r.
Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- radca prawny
- w Wydziale Prawnym
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie
pl. Bankowy 3/5
00-950 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- ocenianie aktów prawnych podjętych przez organy jednostek samorządu terytorialnego pod względem formalno-prawnym
- przygotowywanie rozstrzygnięć nadzorczych i wskazań nieistotnego naruszenia prawa oraz skarg do sądu administracyjnego i odpowiedzi na skargi na akty nadzoru
- pełnienie zastępstwa procesowego przez sądami administracyjnymi
- badanie spraw, które wynikają z wpływających do organu nadzoru skarg, interwencji oraz sygnałów w sprawach legalności aktów prawnych oraz przygotowywanie projektów odpowiedzi w tych sprawach
- udzielanie porad prawnych przedstawicielom jednostek samorządu terytorialnego
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
- praca biurowa
- praca w siedzibie urzędu
- wyjazdy służbowe (rozprawy administracyjne)
- wystąpienia publiczne, reprezentowanie urzędu na zewnątrz
- praca na drugim piętrze
- narzędzia i materiały pracy: komputer, kserokopiarka, fax, niszczarka, skaner
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie
- zainstalowana winda
- bariery architektoniczne: budynek nie posiada podjazdu dla osób niepełnosprawnych, brak podjazdów między piętrami, utrudnione poruszanie się po budynku (schody)
- brak oznaczeń dla osób niewidomych
- pomieszczenie higieniczno–sanitarne nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe prawnicze
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 2 lata doświadczenia zawodowego w obsłudze prawnej
- pozostałe wymagania niezbędne:
- wpis na listę radców prawnych
- znajomość ustaw: Kodeks postępowania administracyjnego, Kodeks wyborczy, Prawo postępowanie przed sądami administracyjnymi, o samorządzie gminnym, o samorządzie powiatowym, o samorządzie województwa, o ustroju m.st. Warszawy, o działalności leczniczej, o związkach zawodowych, o gospodarce nieruchomościami, o systemie oświaty
- znajomość ustaw o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych
- znajomość ustawy o służbie cywilnej
- znajomość ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie
- znajomość zarządzenia w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
- umiejętność obsługi komputera (pakiet MS Office, w szczególności MS Word i MS Excel)
- umiejętność interpretowania przepisów prawa
- analityczne myślenie, komunikatywność
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów