Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Radca Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 23298
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:Pracownik wykonuje czynności o charakterze statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze, oraz dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim. Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.
Praca na tym stanowisku wiąże się z nietypowymi godzinami pracy (w tym dyżury), krajowymi lub zagranicznymi wyjazdami służbowymi, częstym reprezentowaniem urzędu na zewnątrz.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe. Siedziba Kancelarii znajduje się w Al. Ujazdowskich 1/3 i jest budynkiem wielokondygnacyjnym, wyposażonym w windy. Wejście główne posiada podjazdy dla osób niepełnosprawnych. Szerokość głównych drzwi wejściowych do gmachu i drzwi wewnętrznych oraz ciągów komunikacyjnych jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zainstalowane są również w budynku 3 transportery przyschodowe. Windy wyposażone są w przyciski sterujące windą umożliwiające odczyt w piśmie Braille’a lub urządzenia informujące o pozycji windy, sygnalizację dźwiękową. Osoby niepełnosprawne mogą swobodnie korzystać z wielu toalet ze względu na ich odpowiednią przestrzeń. Dodatkowo w budynku KPRM funkcjonują dwie oznaczone toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Na wewnętrznym dziedzińcu KPRM znajduje się odpowiednio oznakowane miejsce parkingowe dla pracownika będącego osobą niepełnosprawną.
Zakres zadań
- Sporządzanie projektów aktów normatywnych w zakresie rozwoju społeczeństwa obywatelskiego oraz wspieranie Przewodniczącego Komitetu ds. Pożytki Publicznego w realizacji zadania związanego z przygotowaniem, realizacją i monitorowaniem programów wspierania rozwoju społeczeństwa obywatelskiego;
- Opiniowanie projektów założeń projektów ustaw, projektów aktów normatywnych oraz projektów innych dokumentów rządowych kierowanych do Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego;
- Obsługa postępowań administracyjnych, w tym sporządzanie projektów postanowień oraz decyzji administracyjnych wydawanych w ramach postępowań odwoławczych od decyzji Dyrektora Narodowego Instytutu Wolności - Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego;
- Prowadzenie procesu uzgodnień projektów założeń projektów ustaw oraz projektów aktów normatywnych i innych dokumentów rządowych inicjowanych przez Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego, w tym udział w opiniowaniu oraz konsultowaniu publicznym tych dokumentów oraz współpraca w tworzeniu oraz opiniowaniu innych projektów dokumentów zawierających stanowisko Przewodniczącego Komitetu;
- Dokonywanie przeglądów, analiz i ocen aktualnie obowiązujących rozwiązań prawnych oraz orzecznictwa sądów dotyczących rozwoju społeczeństwa obywatelskiego, działalności pożytku publicznego, wolontariatu, a także współpracy administracji publicznej z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego;
- Udzielanie odpowiedzi i wyjaśnień w zakresie obowiązujących przepisów dotyczących działalności pożytku publicznego, wolontariatu oraz współpracy administracji publicznej z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego;
- Przygotowywanie oceny funkcjonowania ustaw (OSR ex post) w sprawach właściwych dla Przewodniczącego Komitetu przy współpracy innych komórek Departamentu;
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez Przewodniczącego Komitetu ds. Pożytku Publicznego, Dyrektora oraz Zastępców Dyrektora.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: powyżej 3 lat w obszarze związanym ze sporządzaniem analiz lub opinii prawnych;
- znajomość jęz. angielskiego na poziomie B2;
- bardzo dobra znajomość przepisów prawa cywilnego, karnego, administracyjnego i międzynarodowego;
- znajomość problematyki funkcjonowania społeczeństwa obywatelskiego;
- znajomość techniki prawodawczej i procesu legislacyjnego w Polsce;
- umiejętność interpretacji i analizy aktów prawnych o charakterze krajowym i międzynarodowym;
- umiejętność sporządzania opinii prawnych;
- komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, bardzo dobra organizacja pracy, umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów;
- poświadczenie bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „Tajne” lub wyrażenie zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej;
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- aplikacja legislacyjna;
- znajomość języka francuskiego lub niemieckiego na poziomie A2.