Praca.pl Praca Małopolskie Kraków
Konsultant ds. Wsparcia Technicznego

Praca Konsultant ds. Wsparcia Technicznego Kraków najnowsze oferty pracy

Brak ofert

Nie znaleźliśmy ofert pracy spełniających wybrane kryteria.

Sprawdź, czy nie ma literówek we wpisanych frazach lub spróbuj bardziej ogólnego zapytania.

Praca Kraków Konsultant ds. Wsparcia Technicznego

Konsultanci ds. wsparcia technicznego w Krakowie pracują przede wszystkim w firmach z branży IT, RTV-AGD i telekomunikacyjnej, np. w przedsiębiorstwach sprzedających sprzęt komputerowy, oprogramowanie, dostawców internetu czy innych usług telekomunikacyjnych. Podstawowym zadaniem specjalisty / specjalistki ds. wsparcia technicznego jest doradzanie klientom, przedstawianie różnych opcji, funkcji sprzętu bądź asystowanie w przypadku problemów ze sprzętem / oprogramowaniem, udzielanie porad, gdy doszło do usterki. Zakres obowiązków konsultanta obejmuje zatem zarówno pomoc w rozwiązywaniu problemów technicznych, jak i realizację celów sprzedażowych przez pozyskiwanie nowych klientów. Innym zadaniem konsultantów technicznych jest przeprowadzanie szkoleń produktowych dla użytkowników sprzętu bądź oprogramowania. Pracownik na tym stanowisku musi mieć dogłębną wiedzę techniczną, w szczególności dotyczącą oferowanych przez firmę produktów bądź usług. Wiedza ta musi być wsparta przez szeroko rozwinięte umiejętności komunikacyjne, bowiem konsultant powinien umieć w sposób jak najprostszy i najbardziej przystępny wyjaśniać klientom skomplikowane kwestie techniczne. Zapotrzebowanie na przedstawicieli handlowych i opiekunów klienta z szeroką wiedzą techniczną jest duże. Wielu pracodawców pilnie poszukuje osób do swoich firm. Sprawdź najnowsze oferty pracy, a także zapoznaj się z całym opisem tego stanowiska.

Konsultant ds. wsparcia technicznego w Krakowie – co robi?

Praca specjalisty ds. wsparcia technicznego polega na udzielaniu wsparcia klientom w zakresie obsługi oferowanych produktów i usług technologicznych. W szczególności pracownik wsparcia technicznego jest odpowiedzialny za:

  • doradztwo potencjalnym i aktualnym klientom,
  • przedstawianie wachlarza możliwości produktowych, dostosowując ofertę do potrzeb klientów,
  • pomoc w znalezieniu najlepszego produktu dla klienta,
  • finalizowanie sprzedaży produktów technologicznych lub wsparcie zespołu sprzedaży w tym zakresie,
  • utrzymywanie pozytywnych relacji z klientami,
  • rozwiązywanie problemów technicznych ze sprzętem / oprogramowaniem, zarówno telefonicznie, jak internetowo (e-mail, czat),
  • przygotowywanie instrukcji dla użytkowników sprzętu / oprogramowania,
  • prowadzenie szkoleń produktowych.

Jak zostać konsultantem ds. wsparcia technicznego w Krakowie

Szukasz pracy, masz wykształcenie techniczne i smykałkę do pracy z ludźmi? Praca polegająca na wsparciu działu handlowego poprzez konsultacje techniczne udzielane klientom może być ciekawa i dawać sporo satysfakcji, a także przekładać się na konkurencyjne zarobki, szczególnie, jeśli będziesz pracować w systemie prowizyjnym. W naszym serwisie znajdziesz atrakcyjne oferty pracy dla pracowników wsparcia technicznego, zarówno dotyczących zatrudnienia stałego, jak i pracy tymczasowej. Jakie musisz spełnić wymagania, żeby zdobyć taką posadę? Wielu krakowskich pracodawców oczekuje od kandydatów wykształcenia kierunkowego, najczęściej dyplomu z informatyki, elektromechaniki bądź pokrewnych dziedzin (zależnie od specyfiki działalności przedsiębiorstwa). Mile widziane jest doświadczenie na podobnym stanowisku, np. jako młodszy specjalista ds. wsparcia IT czy doradca techniczno-handlowy. Ważne jest również biegłe posługiwanie się językiem polskim, a czasami także angielskim, jeśli firma obsługuje zagranicznych klientów.

Doradca techniczny Kraków – predyspozycje zawodowe

Co jest najważniejsze w pracy doradcy technicznego? Tak jak na każdym stanowisku w obsłudze klienta i wsparcia sprzedaży, nie ma żadnych wątpliwości, że osoba ta powinna cechować się doskonałymi umiejętnościami komunikacyjnymi. Musi umieć rozmawiać z klientami, odgadywać ich potrzeby, a także skutecznie przekonywać do zakupu czy w sposób jasny wyjaśniać sprawy techniczne i rozwiązywać problemy sprzętowe itp. W zapewnieniu wsparcia technicznego klientom niezwykle ważne są też zdolności analityczne, które pozwalają na szybkie identyfikowanie źródeł problemów technicznych oraz odnajdywanie najlepszych rozwiązań. Inne istotne cechy to kreatywność, samodzielność, odpowiedzialność i zdolność do pracy w zespole.

Ile zarabia konsultant ds. wsparcia technicznego Kraków

Zarobki konsultanta wsparcia technicznego zależą od miejsca zatrudnienia, zakresu odpowiedzialności, ale też doświadczenia pracownika. Zgodnie z informacją podaną przez wynagrodzenia.pl (Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń 2024) za stawkę rynkową specjalistów ds. helpdesku uznaje się wynagrodzenie rzędu 5,4-7,6 tys. złotych na miesiąc.

Najnowsze oferty pracy dla konsultanta ds. wsparcia technicznego w Krakowie

W naszym serwisie znajdziesz wiele aktualnych ofert pracy dla osób z wykształceniem technicznym, a także dotyczących pracy w obsłudze klienta i sprzedaży. Pamiętaj, że ogłoszenia możesz filtrować także pod względem lokalizacji, a więc np. wskazać miasto Kraków. Dopasuj kryteria wyszukiwania ogłoszeń do swoich preferencji, by szybciej odnaleźć te ogłoszenia, które faktycznie Cię interesują.

Praca konsultant ds. wsparcia technicznego Kraków – najczęściej zadawane pytania:

  • Gdzie w Krakowie są tworzone miejsca pracy dla konsultanta ds. wsparcia technicznego?

W Krakowie stanowisko konsultanta ds. wsparci technicznego oferowane jest przede wszystkim przez firmy informatyczne, centra wsparcia technicznego, działy IT w przedsiębiorstwach z różnych branż oraz firmy oferujące usługi handlowe i doradcze. Co jakiś czas pojawiają się oferty pracy dotyczące takich posad jak młodszy doradca techniczny czy starszy specjalista ds. technicznych.

  • Jakie umiejętności są najważniejsze u osoby pracującej na stanowisku doradcy ds. wsparcia technicznego?

Osoba pracująca na stanowisku specjalisty ds. wsparcia technicznego musi mieć szeroką wiedzę techniczną związaną z obsługiwanymi produktami / usługami. Ważna jest umiejętność szybkiego i kreatywnego rozwiązywania problemów, a także dobra organizację pracy. Niezbędne są też rozwinięte umiejętności interpersonalne. Ponadto osoba na tym stanowisku powinna być gotowa do ciągłego podnoszenia swoich kwalifikacji, aktywnego uczestnictwa w szkoleniach, szukania informacji o nowinkach technologicznych w branży. Cenna  w tym zawodzie jest też zdolność do pracy pod presją oraz umiejętność radzenia sobie ze stresem.