Praca.pl Praca Mazowieckie Warszawa
Specjalista ds. Kadr i Płac

Praca Specjalista ds. Kadr i Płac Warszawa najnowsze oferty pracy

Brak ofert

Nie znaleźliśmy ofert pracy spełniających wybrane kryteria.

Sprawdź, czy nie ma literówek we wpisanych frazach lub spróbuj bardziej ogólnego zapytania.

Praca Warszawa Specjalista ds. Kadr i Płac

Specjaliści ds. kadr i płac są regularnie poszukiwani w Warszawie. Obsługa kadrowo-płacowa pracowników wymaga zarówno szerokiej wiedzy z zakresu prawa pracy, bhp, umiejętności zarządzania dokumentacją kadrową i płacową, ale także pewnych predyspozycji interpersonalnych. Co więcej, w stolicy działa wiele międzynarodowych firm, przez co od kandydatów często oczekuje się biegłej znajomości jęz. angielskiego. Nowe miejsca pracy dla specjalistów ds. obsługi kadrowej pracowników tworzone są w różnorodnych podmiotach gospodarczych i organizacjach, od dużych korporacji, przez instytucje publiczne, po małe i średnie przedsiębiorstwa. Pracownik działu HR, zależnie od zakresu obowiązków, zazwyczaj jest odpowiedzialny za prowadzenie akt osobowych pracowników, przygotowywanie list płac, samodzielne naliczenia wynagrodzeń, obsługę umów cywilno-prawnych i umów o pracę, obsługę benefitów, koordynację szkoleń bhp, prowadzenie rozliczeń z ZUS, sporządzanie deklaracji PIT oraz monitorowanie czasu pracy i świadczeń, zawsze zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa pracy. Jak widać, zajęcie może być bardzo wszechstronne, co rekompensuje nierzadko atrakcyjne płace (Warszawa jest przy tym miastem, w którym zarobki specjalistów HR mogą być szczególnie wysokie na tle kraju). Interesuje Cię taka praca? Aplikuj na wolne stanowiska oraz zapoznaj się z pełną charakterystyką zawodu!

Warszawa specjalista ds. kadr i płac – opis stanowiska

Specjalista ds. kadr i płac, który pracuje w Warszawie, może mieć dość rozległy wachlarz obowiązków.  Osoba na stanowisku seniora jest odpowiedzialna za kompleksową obsługę kadrowo-płacową pracowników, w przypadku juniorów zadania są prostsze i mniej odpowiedzialne. Nieodłącznymi elementami pracy w dziale HR są jednak:

  • sporządzanie list płac,
  • prowadzenie dokumentacji kadrowo-płacowej,
  • obsługa umów o pracę i umów cywilnoprawnych, 
  • prowadzenie rekrutacji / wsparcie procesów rekrutacyjnych.

Ponadto, specjalista ds. kadrowych i płacowych dba o prawidłowe prowadzenie ewidencji czasu pracy. Istotnym elementem pracy jest też rozliczanie podatków, zasiłków oraz przygotowywanie zaświadczeń dla pracowników czy chociażby świadectw pracy.

  • Młodszy specjalista ds. HR i wynagrodzeń

Młodszy specjalista ds. HR i wynagrodzeń wspiera procesy kadrowe i płacowe w danej jednostce. Jest to stanowisko, na którym uczy się zawodu, zdobywa doświadczenie pod okiem np. kierownika ds. HR czy starszego specjalisty HR. Co robi junior? Zajmuje się bieżącą obsługą kadrowo-płacową w zakresie wskazanym przez przełożonego. Do jego obowiązków może też należeć przygotowywanie umów, wprowadzanie danych do systemu kadrowo-płacowego czy na przykład przygotowywanie dokumentacji związanej z nawiązaniem i rozwiązaniem stosunku pracy albo z przepisami bhp. Często jest również odpowiedzialny za weryfikację danych osobowych pracowników w procesach rekrutacyjnych i podatkowych. Może uczestniczyć też w przygotowywaniu deklaracji do ZUS oraz GUS.

  • Starszy specjalista ds. rekrutacji i polityki personalnej

Starszy specjalista ds. rekrutacji i obsługi wynagrodzeń w firmie ma szeroki zakres obowiązków. To osoba, która zajmuje się aktywnym pozyskiwaniem nowych pracowników oraz opracowywaniem i wdrażaniem strategii personalnych. Może być w pełni odpowiedzialny za koordynację procesów rekrutacyjnych i wybierać odpowiednie narzędzia i metody weryfikacji kwalifikacji kandydatów. Istotnym elementem pracy w tym charakterze bywa również opracowywanie programów szkoleniowych i rozwojowych dla pracowników. Starszy specjalista ds. human resources dba również o budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy na rynku pracy. Monitoruje także branżę, w jakiej działa firma, jak również trendy w HR, w celu wdrażania nowych rozwiązań w zakresie polityki personalnej.

Jak zostać specjalistą ds. kadr i płac w Warszawie?

Pracodawcy w Warszawie zazwyczaj oczekują od kandydata na stanowisko specjalisty ds. kadr i płac wykształcenia wyższego, najlepiej z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, prawa pracy lub rachunkowości. Na posadach juniorskich może wystarczyć wykształcenie średnie i np. status studenta. Ogromnym atutem będą kursy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi. Kandydat powinien wykazać się doskonałą znajomością przepisów prawa pracy, Kodeksu pracy oraz umiejętnością obsługi programów kadrowo-płacowych (bądź chęcią do nauki, w przypadku osób na niższe stanowiska). W ogłoszeniach skierowanych do specjalistów ds. kadrowych często pojawia się wymóg doświadczenia w pracy na podobnym stanowisku. Jeśli chodzi o juniorów, doświadczenie jest jednak mile widziane, ale nie obligatoryjne. Warto zwrócić uwagę na wymogi językowe. Wiele stołecznych firm szuka do zespołów HR osób z biegłą znajomością języka angielskiego bądź innych obcych języków. Praca w HR po angielsku znacząco podwyższa zarobki, dlatego warto spróbować swoich sił nawet mimo braku doświadczenia!

Specjalista ds. dokumentacji personalnej i rozliczeń Warszawa – predyspozycje zawodowe

Zatrudniony nie tylko w Warszawie, ale i w każdej innej miejscowości specjalista ds. dokumentacji personalnej i rozliczeń powinien wykazywać się doskonałą organizacją pracy, dokładnością oraz umiejętnością analitycznego myślenia oraz rozwiniętymi zdolnościami numerycznymi. Na tym stanowisku bardzo ważna jest też umiejętność pracy pod presją czasu, dyskrecja i etyka zawodowa. Nie można zapominać, że specjalista ds. kadr i płac pracuje nie tylko przed komputerem, ale ma także stały kontakt z ludźmi. Osoba ta powinna być więc komunikatywna, umieć współpracować z zespołem oraz posiadać zdolność do rozwiązywania problemów i łagodzenia konfliktów.

Ile zarabia specjalista ds. kadr i płac w Warszawie?

Wynagrodzenie specjalisty ds. kadr i płac w Warszawie zależy od różnych czynników. Bardzo duże znaczenie może mieć wielkość i profil działalności firmy, a także to, czy jest to międzynarodowy podmiot (a więc obsługa kadrowa będzie odbywać się w języku obcym). Istotny jest także oczywiście poziom stanowiska i związana z nim odpowiedzialność oraz zakres obowiązków. Jak podaje Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń (wynagrodzenia.pl) mediana pensji brutto specjalisty ds. kadr i płac wynosi:

  • junior w zawodzie – 4940 zł, 
  • specjalista średniego szczebla – 6000 zł, 
  • senior w zawodzie – 7020 zł. 

Warto jednak dodać, że jedna czwarta najlepiej opłacanych starszych specjalistów zarabia co najmniej 8370 zł brutto miesięcznie. Płace pracowników wyższego szczebla w firmach międzynarodowych mogą zaczynać się od kilkunastu tys. złotych miesięcznie.

Najnowsze oferty pracy dla specjalisty ds. kadr i płac w Warszawie

Zobacz najnowsze ogłoszenie w branży HR, dostępne w serwisie Praca.pl! Jakich stanowisk najczęściej dotyczą rekrutacje w branży HR w Warszawie? Są to m.in. młodsza specjalistka ds. kadr, asystentka ds. kadrowo-płacowych czy samodzielny specjalistę ds. kadr i płac. Pamiętaj także, by ustawić Job Alert dla stanowiska specjalisty ds. kadr i płac!

Praca specjalista ds. kadr i płac Warszawa – najczęściej zadawane pytania:

  • Co wchodzi w typowy zakres zadań specjalisty ds. kadr w Warszawie?

Typowe obowiązki specjalisty ds. kadr w Warszawie obejmują sporządzanie dokumentów pracowniczych, w tym umów, zaświadczeń dla współpracowników, świadectw pracy dla pracowników, przygotowywanie i prowadzenie teczek osobowych oraz obsługę systemu wynagrodzeń w firmie. Specjalista czuwa nad przebiegiem i ustaniem stosunku pracy, a także nad pracą kadry zgodnie z przepisami. Specjalista zwykle jest odpowiedzialny za samodzielne naliczanie wynagrodzeń. Istotnym aspektem pracy jest też sporządzanie deklaracji ZUS, koordynacja badań pracowniczych (badania wstępne, okresowe, kontrolne) i organizacja szkoleń BHP.

  • Jakie umiejętności i kwalifikacje są wymagane od specjalisty ds. HR w Warszawie?

Warszawscy pracodawcy wymagają się przede wszystkim dogłębnej znajomości prawa pracy i przepisów BHP, a także umiejętności związanych z obsługą kadrowo-płacową pracowników (w tym do posługiwania się specjalistycznym oprogramowaniem). W pracy tej ważna jest umiejętność samodzielnego naliczania wynagrodzeń i sporządzania deklaracji podatkowych. Od kandydatów oczekuje się więc też rozwiniętych zdolności numerycznych i analitycznych oraz dokładności. Jeśli chodzi o dodatkowe kompetencje często wskazywane w ofertach pracy, są to: dobre umiejętności organizacyjne i komunikacyjne. W Warszawie mile widziane bywa także doświadczenie w pracy z cudzoziemcami oraz znajomość języków obcych.