Praca.pl Praca Mazowieckie Warszawa
Specjalista ds. zamówień publicznych

Praca Specjalista ds. zamówień publicznych Warszawa najnowsze oferty pracy

Brak ofert

Nie znaleźliśmy ofert pracy spełniających wybrane kryteria.

Sprawdź, czy nie ma literówek we wpisanych frazach lub spróbuj bardziej ogólnego zapytania.

Warszawa Specjalista ds. zamówień publicznych

Specjaliści ds. zamówień publicznych w Warszawie pracują w obszarach zarządzania finansami i logistyki, zarówno w instytucjach publicznych, jak i w prywatnych firmach współpracujących z sektorem budżetowym. Niezależnie od miejsca zatrudnienia, specjalista w wydziale realizacji zamówień publicznych zajmuje się przygotowywaniem i prowadzeniem postępowań przetargowych zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych. Jest to odpowiedzialna praca, która wymaga od osoby ją wykonującej dogłębnej wiedzy na temat przepisów ustawy i prawa gospodarczego. Pracownik musi umieć dokonywać analizy dokumentacji przetargowej, cechować się skrupulatnością i być osobą o nienagannej etyce zawodowej.

Jest to profesja pozwalająca na rozwój zawodowy. Osoby początkujące zwykle podejmują pracę jako młodszy specjalista ds. zamówień publicznych i z czasem awansują na samodzielnego specjalistę ds. zakupów i zamówień publicznych / starszego specjalistę ds. zamówień publicznych, a potem np. inspektora ds. przetargów czy kierownika inwestycyjnego. Każde z tych stanowisk różni poziom odpowiedzialności i zakres obowiązków. Pracownik, oprócz tego, że dokonuje analizy dokumentów zamówień publicznych zgodnie z ustawą PZP, bierze udział w pracach komisji przetargowych, dokonuje weryfikacji ofert, opiniuje je, pisze specyfikacje i wnioski o udzielenie zamówień publicznych, sporządza raporty dot. inwestycji i remontów.

Miejsce pracy specjalistki ds. obsługi zamówień publicznych

Praca dla specjalistów ds. zamówień publicznych w Warszawie czeka w różnego rodzaju instytucjach, takich jak urzędy dzielnicowe, urząd miasta, departamenty rządowe. Poza sferą budżetową warto zwrócić uwagę na oferty firm budowlanych, developerskich, urbanistycznych, dostawczych, w których tworzone są posady od młodszego specjalisty po głównego specjalistę w dziale zamówień publicznych i zakupów. 

Warszawa specjalista ds. zamówień publicznych – opis stanowiska

Specjalista ds. zamówień publicznych w Warszawie odpowiada za przygotowanie, przeprowadzanie postępowań oraz prowadzenie rejestrów postępowań o udzielenie zamówień publicznych zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych. Do podstawowych obowiązków takiej osoby należy chociażby:

  • opracowywanie specyfikacji przetargowych,
  • analiza ofert, 
  • kalkulacja kosztów,
  • udział w pracach komisji przetargowych,
  • doradztwo i opiniowanie przy wyborze najkorzystniejszych ofert, 
  • wsparcie w zakresie zamówień publicznych innych działów danej jednostki.

Jak zostać specjalistą realizacji zamówień publicznych w Warszawie?

Chcesz zostać specjalistą ds. zamówień publicznych w Warszawie? Musisz więc wiedzieć, że żeby wykonywać tę pracę konieczne jest posiadanie wykształcenia wyższego potwierdzającego dogłębną znajomość prawa przetargowego, gospodarczego i dotyczącego zamówień publicznych. Pracodawcy preferują zatem absolwentów prawa, administracji, zarządzania. Atutem w czasie rekrutacji jest doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku, a także udział w szkoleniach dotyczących zamówień publicznych (niemniej część firm organizuje takie szkolenia dla nowo przyjmowanych osób na staż lub stanowisko juniorskie).

Specjalistka w dziale zamówień publicznych Warszawa – predyspozycje

Żeby sprawdzić się w roli specjalisty do spraw zamówień publicznych, a więc w znacznym stopniu w prowadzeniu prac analityczno-projektowych, najlepiej mieć pewne specyficzne predyspozycje, takie jak:

  • umiejętność analitycznego myślenia, 
  • zdolności numeryczne, 
  • dokładność i uważność, 
  • dociekliwość,
  • wysoka etyka pracy,
  • odporność na presję i stres,
  • rozwinięte zdolności negocjacyjne,
  • komunikatywność,
  • umiejętność pracy w zespole, 
  • chęć nauki i podnoszenia kwalifikacji.

Ile zarabia specjalista ds. zamówień publicznych w Warszawie?

Wynagrodzenie specjalisty ds. zamówień publicznych w Warszawie może być bardzo satysfakcjonujące, szczególnie w przypadku starszych specjalistów w wydziałach realizacji przetargów. Nierzadko wynagrodzenie ma dwa składniki: podstawę i premie za efektywność pracy. Ile można zarobić na poszczególnych poziomach stanowisk? Zgodnie z danymi Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, opublikowanymi na wynagrodzenia.pl, mediana pensji w tym zawodzie wynosi (brutto miesięcznie):

  • dla młodszego specjalisty – 4980 zł,
  • dla specjalisty średniego szczebla – 6050 zł,
  • dla starszego specjalisty – 7170 zł.

Najnowsze oferty pracy dla specjalisty w wydziale zamówień publicznych w Warszawie

Szukasz pracy? Aktualne oferty pracy dla specjalistów ds. zamówień publicznych w Warszawie znajdziesz na Praca.pl. Regularnie pojawiają się ogłoszenia dotyczące takich stanowisk jak np. główna specjalistka ds. zamówień publicznych czy młodszy specjalista w dziale przetargów. Zobacz także ogłoszenia dotyczące obsługi klienta biznesowego, wsparcia sprzedaży, pracy w działach finansów i rozliczeń czy w działach inwestycji, dostaw i rozwoju infrastruktury.

Praca specjalista ds. zamówień publicznych Warszawa – najczęściej zadawane pytania:

  • Jakie są podstawowe obowiązki specjalisty ds. zamówień publicznych w Warszawie?

Pracujący w Warszawie specjalista ds. zamówień publicznych ma przede wszystkim za zadanie przygotowywanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych (zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych). Pracownik ten jest odpowiedzialny za opracowywanie zapytań ofertowych, dokonywanie analiz i ocen złożonych ofert, musi także brać udział w pracach komisji przetargowych. Do obowiązków specjalisty należy też prawidłowe archiwizowanie dokumentacji przetargowej oraz zapewnienie transparentności i uczciwości całego procesu ofertowania i wyboru wykonawców.

  • Jakie muszę mieć kwalifikacje, by pracować jako specjalista ds. zamówień publicznych w Warszawie?

Podstawą pracy w zawodzie specjalisty ds. zamówień publicznych jest doskonała znajomość ustawy Prawo zamówień publicznych, przepisów związanych z procesem przetargowym, przepisów prawa gospodarczego. Pracodawcy najczęściej wymagają od kandydatów wykształcenia wyższego: dyplomu z prawa, administracji, ekonomii, zarządzania. Niezwykle istotne są również: umiejętność analitycznego myślenia, doskonała organizacja pracy, a także rozwinięte zdolności negocjacyjne i komunikacyjne. Do innych pojawiających się wymagań należy: znajomość języka angielskiego, umiejętność obsługi komputera.