- Ogłoszenie nr: 169550
- Data ukazania się ogłoszenia: 14 maja 2015 r.
Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie
- Dyrektor Generalny Służby Zagranicznej
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- specjalista
- do spraw rozliczeń środków unijnyc i dotacji
- w Biurze Finansów
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Ministerstwo Spraw Zagranicznych
Al. J. Ch. Szucha 23
00-580 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- 1. Prowadzenie kontroli pod względem formalno-rachunkowym:
- dotacji celowych przeznaczonych na finansowanie/dofinansowanie zadań zleconych do realizacji przez Ministerstwo w celu potwierdzenia prawidłowości przedstawionych dokumentów pod względem formalno-rachunkowym,
- dotacji podmiotowych,
- dotacji celowych przeznaczonych na współfinansowanie programów realizowanych z udziałem środków, o których mowa w artykule 5 ust. 3 pkt 1 i 2 ustawy o finansach publicznych, wydatkowanych przez podmioty realizujące te programy, inne niż państwowe jednostki budżetowe w celu potwierdzenia prawidłowości przedstawionych dokumentów pod względem formalno-rachunkowym,
- środków pochodzących z Norweskiego Mechanizmu Finansowego i Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego w celu potwierdzenia prawidłowości przedstawionych dokumentów pod względem formalno-rachunkowym.
- 2. Uczestnictwo we wprowadzaniu zmian w procedurach i stosowanych rozwiązaniach dotyczących zadań MSZ w celu usprawnienia ich realizacji.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
1. Zagrożenie korupcją.
2. Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe (kontrole prowadzone w siedzibie beneficjenta).
3. Permanentna obsługa klientów zewnętrznych.
Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie wzroku na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku – obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.
W związku z wyjazdami służbowymi, otoczenie i warunki pracy mogą być różne.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe profilowe na kierunku: rachunkowość, ekonomia, finanse, administracja, prawo lub wyższe bez wymaganego profilu i studia podyplomowe na jednym z ww. wymienionych kierunków.
- pozostałe wymagania niezbędne:
- Powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w obszarze księgowości finansów, kontroli, rozliczania dotacji w jednostkach sektora finansów publicznych.
- Znajomość języka angielskiego lub innego języka urzędowego UE na poziomie B2.
- Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu.
- Znajomość ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, ustawy prawo zamówień publicznych, ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
- Wiedza z zakresu wykorzystania środków pochodzących z UE.
- Kompetencje i umiejętności: dobra organizacja pracy, umiejętność wyciągania i konstruowania wniosków, umiejętność logicznego i analitycznego myślenia, umiejętność komunikowania się jasno i efektywnie, zarówno ustnie jak i na piśmie, włącznie z umiejętnością przeprowadzania wywiadów z ludźmi celem uzyskania właściwych informacji, dokładność, systematyczność,
- umiejętność pracy w zespole, samodzielność, komunikatywność, asertywność, umiejętność konsultacji kwestii wrażliwych, odporność na stres, opanowanie, zachowania obiektywizmu, przy jednoczesnym zachowaniu partnerskiego podejścia.
- Studia podyplomowe/uzupełniające w zakresie audytu i/lub kontroli i/lub rachunkowości.
- Znajomość języka rosyjskiego lub gruzińskiego lub ukraińskiego lub pokrewnego na poziomie A2.
- Przeszkolenie z finansów i/lub rachunkowości i/lub kontroli audytu wewnętrznego; przeszkolenie z bankowości elektronicznej; przeszkolenie w systemie finansowo-księgowym.
- Wiedza z zakresu informatyki.
- Wiedza z zakresu audytu.
- Ogólna znajomość innych aktów prawnych w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia kontroli.
- Znajomość programu finansowo-księgowego Egeria oraz bankowości elektronicznej „Video Tel”.
- Co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika administracyjno - finansowego (gł. księgowego) w placówce zagranicznej.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów