Urząd Regulacji Energetyki w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 15567
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadańPraca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne
i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Zagrożenie korupcją, częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz, krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Obiekt przy Alejach Jerozolimskich 181 jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich. Szerokość głównych drzwi wejściowych do budynku, drzwi wewnętrznych, wind oraz ciągów komunikacyjnych jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się przy użyciu wózka inwalidzkiego. Pomieszczenie higieniczno-sanitarne przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze.
Pomieszczenia Urzędu zlokalizowane są na I, II, IV i V piętrze budynku.
Zakres zadań
- prowadzenie postępowań wyjaśniających dotyczących wydawania świadectw efektywności energetycznej, w tym wydawanie świadectw efektywności energetycznej w przypadku zaistnienia przesłanek do ich wydania oraz przygotowywanie projektów postanowień w przedmiocie odmowy wydania świadectwa efektywności energetycznej,
- analizowanie zawiadomień o zakończeniu przedsięwzięć służących poprawie efektywności energetycznej,
- współpraca z podmiotem prowadzącym rejestr świadectw efektywności energetycznej, w szczególności informowanie tego podmiotu o wydanych świadectwach,
- przygotowywanie zawiadomień do podmiotów o negatywnej weryfikacji oszczędności energii, o obowiązku uzyskania i przedstawienia do umorzenia świadectwa efektywności energetycznej oraz monitorowanie wykonania obowiązku przez podmiot zobowiązany,
- przygotowywanie do publikacji w BIP URE informacji o wydanych świadectwach efektywności energetycznej wraz z kartą audytu,
- przygotowywanie projektów odpowiedzi na zapytania dotyczące przepisów ustawy o efektywności energetycznej w zakresie związanym z wydawaniem świadectw efektywności energetycznej oraz wykonywaniem przez przedsiębiorców obowiązkowych audytów energetycznych przedsiębiorstwa,
- udział w analizowaniu zawiadomień o zakończeniu audytu energetycznego przedsiębiorstwa na potrzeby przekazania ministrowi do spraw energii informacji o liczbie przeprowadzonych audytów oraz możliwych do uzyskania oszczędnościach energii,
- prowadzenie postępowań administracyjnych w przedmiocie wymierzenia kar pieniężnych w zakresie właściwości wydziału.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe techniczne lub wyższe i studia podyplomowe kierunkowedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego powyżej 1 roku w obszarze energetyki lub w obszarze efektywności energetycznej
- dobra znajomość ustawy o efektywności energetycznej w zakresie wydawania świadectw efektywności energetycznej oraz przeprowadzania audytów energetycznych przedsiębiorstw
- dobra znajomość ustawy – Kodeks postepowania administracyjnego
- dobra umiejętność interpretacji przepisów prawnych oraz stosowania prawa w praktyce
- znajomość specyfiki przedsięwzięć służących poprawie efektywności energetycznej
- komunikatywność
- umiejętność pracy w zespole
- umiejętność rozwiązywania problemów
- umiejętność pracy z trudnym klientem
- umiejętność obsługi pakietu MS Office, w szczególności dobra znajomość programu MS Excel
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- doświadczenie zawodowe: w obszarze postępowań administracyjnych
- znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym (B1)
- przeszkolenie w zakresie audytu energetycznego, charakterystyki energetycznej budynku, mechanizmów wsparcia w ramach pomocy publicznej