- Ogłoszenie nr: 181273
- Data ukazania się ogłoszenia: 24 maja 2016 r.
Izba Skarbowa w Gdańsku
- Dyrektor
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- starszy referent
- do spraw bieżącej obsługi podatników
- w Referacie Obsługi Bieżącej w Pierwszym Dziale Obsługi Bezpośredniej
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Izba Skarbowa w Gdańsku
ul. Dług 75/76,
80-831 Gdańsk
Miejsce wykonywania pracy:
- Gdańsk
- Pomorski Urząd Skarbowy w Gdańsku
ul. Żytnia 4/6
80-749 Gdańsk
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Przygotowywanie i opracowywanie dokumentacji dotyczącej dokonania zwrotu: nadwyżki podatku VAT naliczonego nad VAT należnym (zwrot bezpośredni) oraz zwrotu nadpłaty w podatku dochodowym od osób prawnych wraz z niezbędną dokumentacją w celu dokonania zwrotu lub nadpłaty podatku.
- Obsługa deklaracji, zeznań i informacji podatkowych: bieżące monitorowanie wywiązywania się podatników z obowiązków wynikających z ustaw podatkowych, w szczególności: składania zeznań podatkowych CIT-8, składania deklaracji VAT-7, VAT-7K, VAT-7D, składania sprawozdań finansowych, weryfikacja składanych deklaracji, zeznań i informacji podatkowych, w tym: pod katem formalnym i rachunkowy
- Prowadzenie czynności sprawdzających z wyłączeniem czynności prowadzonych na podstawie art. 274 c ustawy Ordynacja podatkowa
- Udzielanie ustnych informacji z zakresu stosowania prawa podatkowego.
- Sporządzanie projektów decyzji, postanowień, wezwań, protokołów, adnotacji, wniosków o przeprowadzenie planowych i doraźnych kontroli podatkowych w zakresie wywiązywania się podmiotów gospodarczych z obowiązków podatkowych i innych pism w zakresie działania komórki organizacyjnej.
- Przygotowywanie projektów zaświadczeń VAT-25, o wysokości dochodu, obrotu oraz innych z zakresu działania komórki organizacyjnej.
- Gromadzenie (grupowanie) deklaracji w paczkach, przekazywanie ich do wprowadzenia do systemu POLTAX oraz prowadzenie rejestru obiegu paczek.
- Prowadzenie bieżących (podręcznych) akt podatkowych, segregowanie i chronologiczne gromadzenie wszelkiej dokumentacji oraz przekazywanie do składnicy akt.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
- praca administracyjno-biurowa, głównie siedząca – przy komputerze, związana z permanentną obsługą klientów zewnętrznych.
- praca siedząca przy monitorze, oświetlenie sztuczne i naturalne, budynek urzędu jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, posiada podjazd, windę oraz toalety dostosowane dla osób niepełnosprawnych, narzędzia i materiały wykorzystywane w pracy to komputer i inne urządzenia biurowe (drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: średnie
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji lub pracy biurowej
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość przepisów prawa podatkowego, bilansowego, handlowego i cywilnego.
- uiejętności: stosowanie prawa w praktyce, analityczne myślenie, redagowanie pism, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów