- Ogłoszenie nr: 161999
- Data ukazania się ogłoszenia: 30 lipca 2014 r.
Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- starszy specjalista
- w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy
ul. Jagiellońska 3
85-950 Bydgoszcz
Miejsce wykonywania pracy:
- Bydgoszcz
- Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy
ul. ks. S. Konarskiego 1-3
85-066 Bydgoszcz
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- prowadzenie postępowań administracyjnych o zarejestrowanie pobytu obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i wydanie karty pobytu członkom ich rodzin w celu zalegalizowania cudzoziemcom, obywatelom UE i członkom ich rodzin, pobytu na terytorium RP i wydania im dokumentów pobytowych
- prowadzenie postępowań o wydanie dokumentu potwierdzającego prawo stałego pobytu obywatela Unii Europejskiej oraz o wydanie karty stałego pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej w celu zalegalizowania cudzoziemcom, obywatelom UE i członkom ich rodzin, pobytu na terytorium RP i wydania im dokumentów pobytowych
- prowadzenie postępowań w sprawach o wydanie zezwoleń na pracę cudzoziemców, przygotowywanie projektów kryteriów ich wydawania oraz przygotowywanie decyzji w sprawie wydania zezwolenia na pracę na terytorium RP celem zapewnienia legalnego wykonywania pracy przez cudzoziemców na terytorium RP
- rozpatrywanie wniosków i dokonywanie wpisów zaproszeń do ewidencji zaproszeń zgodnie z obowiązującymi przepisami celem wydania wnioskodawcy zaproszenia
- współpraca z oddziałami i placówkami Straży Granicznej, policji, sądów, prokuratury, ABW oraz polskich placówek konsularnych w sprawach dotyczących legalizacji pobytu cudzoziemców na terytorium RP oraz wydawanych zezwoleń na pracę cudzoziemców w celu zapewnienia prawidłowej realizacji zadań związanych z pobytem cudzoziemców na terytorium RP
- prowadzenie rejestracji i ewidencji w Systemie Inform.Pobyt danych identyfikacyjno-adresowych cudzoziemca,przyjętych wniosków,wydanych zaświadczeń,decyzji,dokumentów potwierdz.prawo stałego pobytu obywatelaUE,odbioru karty członka rodziny obywatelaUE i in.oraz weryfikowanie danych dot.cudzoziem.w Systemie Informac.Schengen w celu prawidłowej realizacji spraw związ.z tym obszarem zadaniow
- prowadzenie rejestracji i ewidencji przyjętych wniosków, wydanych decyzji oraz danych pracodawców w aplikacji „Zatrudnienie cudzoziemców w Polsce” oraz sporządzanie półrocznych sprawozdań o stanie zatrudnienia cudzoziemców w województwie kujawsko-pomorskim w celu prawidłowej realizacji obowiązków ewidencyjnych i sprawozdawczych
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę; czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej; zagrożenie korupcją; permanentna obsługa klientów zewnętrznych - głównie pracodawców i cudzoziemców; nietypowe godziny pracy (dyżury); zagrożenie naciskami osób powiązanych z grupami przestępczymi
Stanowisko pracy zlokalizowane na 3 piętrze w pokoju biurowym (budynek B - podjazd dla osób niepełnosprawnych, windy, toaleta odpowiednio dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych na 4 piętrze). Podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy z oprogramowaniem, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe. K-PUW zajmuje kompleks trzech wielokondygnacyjnych budynków: gmach główny przy ul. Jagiellońskiej 3 (siedziba K-PUW, budynek A) połączony z budynkami B i C przy ul. ks. S. Konarskiego 1-3. Występuje utrudniony lub ograniczony dostęp do części budynków dla osób, które mają problemy z samodzielnym poruszaniem się po schodach. W przemieszczaniu się do budynku i pomiędzy budynkami Urzędu osobom niepełnosprawnym pomagają pracownicy Urzędu przy pomocy „schodołazu”.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 3 lata doświadczenia zawodowego w tym 2 lata w administracji publicznej w obszarze prowadzenia postępowań administracyjnych
- pozostałe wymagania niezbędne:
- aktualne poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” albo wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego na podstawie ustawy o ochronie informacji niejawnych
- znajomość języka angielskiego lub rosyjskiego w stopniu komunikatywnym
- znajomość procedury administracyjnej i przepisów prawa pracy
- znajomość ustaw: o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, o ochronie danych osobowych, o ochronie informacji niejawnych, o cudzoziemcach
- znajomość przepisów Kodeksu spółek handlowych
- znajomość ustawy o służbie cywilnej wraz z aktami wykonawczymi
- znajomość ustawy o wjeździe na terytorium RP, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich UE i członków ich rodzin
- znajomość ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (rozdziały: 1, 4, 9, 10, 16 i 20)
- umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych; umiejętność obsługi programów komputerowych, w tym pakietu MS Office
- umiejętność redagowania pism urzędowych
- myślenie analityczne, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, dobra organizacja pracy i nastawienie na osiąganie rezultatów, efektywna komunikacja
- wykształcenie wyższe prawnicze lub administracyjne albo studia podyplomowe w zakresie postępowań administracyjnych
- znajomość języka angielskiego na poziomie B2
- asertywność, odporność na stres, umiejętność stosowania prawa w praktyce
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów