Główny księgowy
Miejsce pracy: Łęczna
Ogłoszenie o naborze Nr 7244
Warunki pracy
Praca biurowa w siedzibie Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Łęcznej;Praca w pomieszczeniach biurowych usytuowanych na I piętrze budynku;
Praca w systemie codziennym w godzinach 07.30 – 15.30;
Wyjazdy służbowe;
Praca z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń biurowych;
Praca z bazami danych/ programami specjalistycznymi;
Częste kontakty z pracownikami komendy;
Brak windy, toalety nie przystosowane dla osób niepełnosprawnych;
Stanowisko pracy nie jest dostosowane dla potrzeb osób niedowidzących, niewidomych, niedosłyszących i głuchoniemych.
Zakres zadań
- Prowadzenie pełnej księgowości, rachunkowości i finansów komendy zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami;
- Sporządzanie rocznego bilansu, prowadzenie sprawozdawczości budżetowej i podatkowej w obowiązujących terminach, wykonywanie analiz, zestawień oraz prognoz kosztów i wydatków;
- Opracowywanie projektu budżetu na podstawie analizy wykonania budżetu oraz harmonogramu wydatków;
- Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
- Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
- Sporządzanie list płac i przelewów dot. wypłat z list płac, prowadzenie dokumentacji ubezpieczeniowej (ZUS), podatkowej (US) oraz sporządzanie sprawozdań do (GUS);
- Prawidłowe i terminowe rozliczanie należności i zobowiązań finansowych oraz rozliczeń publiczno – prawnych;
- Obsługiwanie programów: bankowość elektroniczna, kadrowo – płacowy, finansowy, Płatnik, PUE – ZUS, GUS;
- Sprawowanie nadzoru nad gospodarką finansową, materiałową i mieniem komendy;
- Nadzór nad przebiegiem i rozliczanie inwentaryzacji majątku komendy;
- Realizowanie systemu kontroli zarządczej z obszaru rachunkowości i gospodarki finansowej komendy;
- Archiwizowanie dokumentacji związanej ze stanowiskiem pracy (uporządkowanie i przygotowanie do zdania w archiwum zakładowym );
- Szczegółowy zakres wykonywania zadań określi zakres czynności.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe dla wykształcenia wyższego (ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe) co najmniej 3 letnia praktyka w księgowości,dla wykształcenia średniego (średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna) –
co najmniej 6 letnia praktyka w księgowości;
- Znajomość ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, ubezpieczeniach społecznych, ustaw podatkowych oraz prawa pracy;
- Umiejętność obsługi komputera w tym obsługa programów finansowo - księgowych, płacowych, Płatnika ZUS oraz bankowości elektronicznej;
- Umiejętność stosowania prawa w praktyce;
- Umiejętność formułowania pism, notatek, sprawozdań;
- Rzetelność, dyspozycyjność, samodzielność i odpowiedzialność;
- Niekaralność przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów;
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość ustawy o PSP i służbie cywilnej;
- Prawo jazdy kat. B;
- Staż pracy w księgowości jednostki budżetowej;
- Staż pracy na stanowisku głównego księgowego jednostki budżetowej;
- Wpis do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów;
- Certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów;
- Komunikatywność;
- Umiejętność pracy w zespole;
- Numer telefonu kontaktowego do celów naboru.