Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Leszno
Ogłoszenie o naborze Nr 5727
Warunki pracy
- praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych- zadania wykonywane w siedzibie oraz (przez znaczną część czasu pracy) poza siedzibą urzędu
- przeprowadzane kontrole wymagają wyjazdów na teren województwa i mogą skutkować przesunięciem czasu pracy
- stres typowy związany z przeprowadzaniem kontroli
- obsługa klientów zewnętrznych i wewnętrznych Urzędu
- obsługa poczty oraz wykonywanie czynności archiwizacyjnych
- konieczność poruszania się po Urzędzie w celu przekazania lub odebrania dokumentów
- stanowisko pracy znajduje się na I piętrze zabytkowego budynku
- w budynku brak wind osobowych
- drzwi wejściowe do pokoi biurowych o szerokości 90 cm
-stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla stanowisk administracyjno-biurowych
- parametry środowiska pracy w normie
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin na dobę
- pomieszczenia higieniczno-sanitarne w budynku nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych
- budynek posiada od strony frontowej podjazd dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich
Zakres zadań
- przeprowadzanie kontroli w ramach nadzoru nad realizacją zadań samorządu gminnego, powiatowego i województwa
- przeprowadzanie kontroli realizacji zadań z zakresu świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego
- przeprowadzanie kontroli wykorzystania dotacji przez organizacje pozarządowe
- rozpatrywanie skarg i wniosków, udzielanie odpowiedzi na pytania obywateli i instytucji dotyczące ustawy o pomocy społecznej, ustawy o świadczeniach rodzinnych oraz ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie lub wyższe zawodowe na kierunkach: prawo, administracja, ekonomia, politologia o spec. polityka społ. lub profilaktyka społ. i resocjalizacja, psychologia, pedagogika, pedagogika specjalna, socjologia lub ukończone studia wyższe w wyższej szkole zawodowej o specjalności praca socjalna- ukończona specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej
- znajomość przepisów ustawy o pomocy społecznej, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, ustawy o świadczeniach rodzinnych i funduszu alimentacyjnym, kodeksu postępowania administracyjnego, kodeksu cywilnego
- znajomość przepisów regulujących funkcjonowanie jednostek organizacyjnych pomocy społecznej, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, ustawy o służbie cywilnej, ustawy o dostępie do informacji publicznej, ustawy o ochronie danych osobowych
- umiejętność pracy w zespole
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej
- łatwość w komunikowaniu się
- doświadczenie zawodowe w administracji publicznej