Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Poznań
Ogłoszenie o naborze Nr 18850
Warunki pracy
- praca administracyjno-biurowa wykonywana w siedzibie urzędu z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych- stres związany z obsługą klientów zewnętrznych
- stanowisko znajduje się na I piętrze budynku biurowego
- stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla takich stanowisk pracy
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz. na dobę z koniecznością przemieszczania się w pomieszczeniu po wymaganą dokumentację
- klatka schodowa o szerokości 160 cm z poręczami, strome schody zabiegowe
- budynek oraz winda nie jest przystosowana dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich
- pomieszczenia higieniczno-sanitarne nie są przystosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich
Zakres zadań
- przeprowadzanie kontroli wykonywania przez organy jednostek samorządu gminnego zadań zleconych z zakresu rejestracji zdarzeń stanu cywilnego oraz zmiany imienia i nazwiska, z wyłączeniem tych organów, w stosunku do których rozpatrzył odwołania od wydanych decyzji administracyjnych; opracowywanie dokumentacji pokontrolnej, w tym projektów wystąpień pokontrolnych oraz wystąpień Wojewody zawierających zalecenia pokontrolne
- rozpatrywanie odwołań od decyzji organów I instancji w sprawach dotyczących zdarzeń stanu cywilnego oraz zmiany imion i nazwisk i przygotowywanie w tym zakresie projektów decyzji administracyjnych w celu ostatecznego rozstrzygnięcia sprawy; przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi wnoszone do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w tych sprawach
- rozpatrywanie w I instancji spraw dotyczących unieważnienia aktów stanu cywilnego oraz przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w celu unieważnienia aktów
- przyjmowanie powiadomień z polskich placówek dyplomatycznych o wypadkach losowych Polaków przebywających poza granicami kraju w celu powiadomienia rodzin poszkodowanych
- prowadzenie nadzoru nad realizacją przez organy gmin zadań z zakresu rejestracji zdarzeń stanu cywilnego oraz zmiany imienia i nazwiska, w tym przeprowadzanie szkoleń dla pracowników gmin, w celu ujednolicenia sposobu realizacji ww. zadań
- przygotowywanie projektów postanowień w sprawach zezwoleń na wyniesienie ksiąg stanu cywilnego poza siedzibę urzędu stanu cywilnego
- opracowywanie informacji, analiz i sprawozdań z zakresu powierzonych spraw
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: 2 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych
- znajomość przepisów prawa w zakresie aktów stanu cywilnego, zmiany imienia i nazwiska
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego, prawa rodzinnego
- znajomość przepisów dotyczących przeprowadzania kontroli działalności organów samorządu terytorialnego
- umiejętność rozwiązywania problemów
- dobra organizacja pracy
- umiejętność współpracy z klientem wewnętrznym i zewnętrznym
- efektywna komunikacja
- asertywność
- umiejętność radzenia sobie ze stresem
- umiejętności analityczne
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe