- Ogłoszenie nr: 164759
- Data ukazania się ogłoszenia: 26 listopada 2014 r.
Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- kierownik oddziału
- do spraw Nadzoru i Kontroli Pomocy Społecznej
- w Wydziale Polityki Społecznej i Zdrowia
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu
ul. Piastowska 14
45-082 Opole
Miejsce wykonywania pracy:
- Opole
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- zarządzanie personelem, nadzorowanie i koordynowanie pracą Oddziału w zakresie realizowanych zadań, organizowanie pracy Oddziału, w tym dokonywanie podziału zadań na poszczególne stanowiska, opracowywanie zakresy czynności pracowników, wyznaczanie zastępstwa w przypadku nieobecności pracownika;
- wykonywanie zadań z zakresu sprawowanego nadzoru nad zadaniami samorządu gminnego, powiatowego i województwa, w tym nad jakością działalności jednostek organizacyjnych pomocy społecznej oraz nad jakością usług określonych standardami, a także nad zgodnością zatrudnienia pracowników tych jednostek z wymaganymi kwalifikacjami;
- monitorowanie zjawiska przemocy w rodzinie oraz realizowanie zadań w zakresie pieczy zastępczej i zgodności zatrudnienia pracowników jednostek organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej z wymaganymi kwalifikacjami;
- przeprowadzanie kontroli jednostek organizacyjnych pomocy społecznej w zakresie świadczeń pieniężnych i niepieniężnych z pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, pomocy osobom uprawnionym do alimentów, działań podejmowanych wobec dłużników alimentacyjnych, przeciwdziałania przemocy w rodzinie;
- przeprowadzanie kontroli placówek opiekuńczo – wychowawczych, interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych, jakości usług świadczonych w domach pomocy społecznej i środowiskowych domach samopomocy;
- realizowanie lub zlecanie jednostkom samorządu terytorialnego lub podmiotom niepublicznym realizacji zadań wynikających z programów rządowych i wojewody, w tym realizowanie lub zlecanie w trybie konkursu ofert podmiotom niepublicznym zadań pomocy społecznej wynikających z programów rządowych, mających na celu ochronę życia osób, rodzin i grup społecznych;
- sporządzanie projektu rocznego planu kontroli jednostek samorządu terytorialnego i innych podmiotów, monitorowanie realizacji planu kontroli, koordynowanie działalności kontrolnej i pokontrolnej;
- weryfikowanie i akceptowanie projektów decyzji, wystąpień pokontrolnych, sprawozdań, okresowych analiz oraz odpowiedzi sporządzonych przez pracowników Oddziału.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Praca w siedzibie Urzędu. Obsługa klienta zewnętrznego.
Stres związany z przeprowadzaniem kontroli w innych jednostkach.
Stres związany z obsługą klientów
Narzędzia pracy: standardowy zestaw komputerowy.
Warunki architektoniczne budynku Urzędu: drzwi odpowiedniej szerokości, winda, toalety i podnośnik dostosowane dla osób niepełnosprawnych.
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe ukończone studia wyższe magisterskie na kierunkach: prawo, administracja, ekonomia, politologia o specjalności polityka społeczna lub profilaktyka społeczna i resocjalizacja, psychologia, pedagogika, pedagogika specjalna, socjologia
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 5 lat doświadczenia zawodowego w pomocy społecznej - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 23 marca 2005 r. w sprawie nadzoru i kontroli w pomocy społecznej (Dz. U. Nr 61, poz. 543).
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość przepisów ustawy o pomocy społecznej i jej aktów wykonawczych;
- znajomość przepisów ustawy kodeks postępowania administracyjnego;
- znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej;
- znajomość przepisów ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie;
- umiejętność interpretacji przepisów prawa;
- umiejętność analitycznego myślenia;
- umiejętność precyzyjnego wyrażania myśli, prawidłowego formułowania wniosków i zaleceń pokontrolnych;
- umiejętność komunikacji interpersonalnej;
- umiejętność obsługi komputera i systemów elektronicznego obiegu dokumentów;
- znajomość przepisów ustawy o świadczeniach rodzinnych i aktów wykonawczych do ustawy;
- znajomość przepisów ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów;
- znajomość przepisów ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
- znajomość przepisów ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie;
- znajomość przepisów o kontroli w administracji rządowej;
- specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 23 marca 2005 r. w sprawie nadzoru i kontroli w pomocy społecznej (Dz. U. Nr 61, poz. 543).
- poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych, uzyskane na podstawie przepisów ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 11, poz. 95 z późn. zm.).
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów