Kierownik oddziału
Miejsce pracy: Elbląg
Ogłoszenie o naborze Nr 9189
Warunki pracy
- praca administracyjno-biurowa w siedzibie Urzędu,- kontakt z klientem zewnętrznym,
- okresowe wyjazdy służbowe,
- narzędzia i materiały pracy - komputer, urządzenia biurowe, praca przy komputerze co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy (powyżej 4 godzin dziennie)
Zakres zadań
- organizowanie i koordynacja pracy oddziału, zarządzanie podległymi pracownikami oraz sprawowanie nad nimi bezpośredniego, merytorycznego nadzoru w celu sprawnej, spójnej i efektywnej realizacji zadań;
- sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań z zakresu pomocy społecznej, wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, świadczeń rodzinnych i wychowawczych, funduszu alimentacyjnego przez samorządy terytorialne i podmioty niepubliczne oraz kontrola realizacji zadań przez jednostki samorządu terytorialnego;
- współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego, kierownikami nadzorowanych jednostek, instytucjami, organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami, w celu udzielania porad i konsultacji w zakresie tworzenia nowych jednostek organizacyjnych, promowania innowacyjnych rozwiązań oraz lokalnych systemów i programów wynikających ze strategii rozwiązywania problemów społecznych;
- nadzorowanie działań organizacyjno-prawnych zapewniających właściwą efektywność procesu orzekania o niepełnosprawności i stopniu o niepełnosprawności w celu prawidłowości i jednolitości stosowania przepisów, standardów i procedur postępowania w sprawach dotyczących orzekania;
- nadzorowanie kontroli powiatowych zespołów ds. orzekania o niepełnosprawności w celu zapewnienia prawidłowości przebiegu procesu kontrolnego;
- zarządzanie pracownikami oddziału poprzez ocenianie pracowników, podejmowanie działań doskonalących i wspierających pracowników w rozwoju, motywowanie pracowników, doradzanie pracownikom; sporządzanie i aktualizowanie opisów stanowisk pracy w celu zapewnienia skuteczności i prawidłowości realizacji zadań oddziału.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie lub zawodowe na kierunkach - prawo, administracja, ekonomia, politologia o specjalności polityka społeczna lub profilaktyka społeczna i resocjalizacja, psychologia, pedagogika, pedagogika specjalna, socjologia lub ukończone studia wyższe w wyższej szkole zawodowej o specjalności praca socjalna lub inne uzupełnione studiami podyplomowymi w ww. zakresie- znajomość ustawy o pomocy społecznej
- znajomość ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
- znajomość ustawy o świadczeniach rodzinnych
- znajomość ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci
- znajomość ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów
- znajomość ustawy o rehabilitacji społecznej i zawodowej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
- znajomość ustawy o służbie cywilnej
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- znajomość instrukcji kancelaryjnej - Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej