- Ogłoszenie nr: 177473
- Data ukazania się ogłoszenia: 05 lutego 2016 r.
Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- radca prawny
- w Biurze Kadrowo-Organizacyjnym
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy
ul. Jagiellońska 3
85-950 Bydgoszcz
Miejsce wykonywania pracy:
- Bydgoszcz
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- opracowywanie projektów: Statutu, Regulaminu Urzędu i regulaminu pracy, proponowanie zmian w tych dokumentach, kontrolowanie ich funkcjonowania oraz monitorowanie zmian w przepisach prawa wywołujących konieczność aktualizacji powyższych dokumentów w celu zapewnienia właściwego funkcjonowania Urzędu
- monitorowanie zmian ustrojowych, prawnych i organizacyjnych, metod zarządzania w administracji publicznej w celu przedstawienia Kierownictwu Urzędu wniosków i propozycji z nich wynikających dotyczących Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy
- opracowywanie projektów zarządzeń Wojewody i Dyrektora Generalnego Urzędu w zakresie spraw merytorycznych należących do kompetencji Biura w celu doprecyzowania sposobu realizacji spraw oraz obowiązków pracowników Urzędu nieujętych w Regulaminie Urzędu
- wydawanie opinii prawnych z zakresu przepisów regulujących funkcjonowanie Biura oraz opiniowanie projektów umów cywilnoprawnych zawieranych przez Wojewodę i Dyrektora Generalnego Urzędu z obszaru merytorycznego działania Biura w celu zapewnienia sprawnej realizacji zadań Biura
- występowanie do dyrektorów wydziałów i biur, a także kierowników jednostek organizacyjnych podporządkowanych i nadzorowanych przez Wojewodę oraz do kierowników jednostek administracji zespolonej o przekazanie niezbędnych informacji, opracowań lub podjęcie innych czynności, w celu skoordynowania działań administracji rządowej w województwie
- przekazywanie do realizacji właściwym komórkom organizacyjnym Urzędu zadań Wojewody wynikających z przepisów prawa i decyzji Prezesa Rady Ministrów oraz naczelnych i centralnych organów administracji w celu właściwego organizacyjnego podziału zadań zgodnie z przypisanymi kompetencjami
- monitorowanie aktów prawnych emitowanych w dziennikach promulgacyjnych w obszarze zakresu działania Biura i współpraca w tym zakresie z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Biura w celu zapewnienia aktualności dokumentów regulujących pracę Biura oraz wykonywania zadań zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej; podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe; obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę;
Stanowisko pracy zlokalizowane na parterze w pokoju biurowym (budynek A, wejście od ul. Jagiellońskiej 3 nie posiada podjazdu dla osób niepełnosprawnych, brak windy, toaleta odpowiednio dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych na parterze). K-PUW zajmuje kompleks trzech budynków: gmach główny przy ul. Jagiellońskiej 3 (siedziba K-PUW, budynek A) połączony z budynkami B i C przy ul. ks. S. Konarskiego 1-3. Występuje utrudniony lub ograniczony dostęp do części budynków dla osób, które mają problemy z samodzielnym poruszaniem się po schodach. W przemieszczaniu się do budynku A i pomiędzy budynkami Urzędu osobom niepełnosprawnym pomagają pracownicy Urzędu przy pomocy „schodołazu”.
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe tytuł magistra na kierunku prawo
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 3 lata doświadczenia zawodowego w świadczeniu pomocy prawnej
- pozostałe wymagania niezbędne:
- prawo wykonywania zawodu radcy prawnego,
- znajomość: prawa administracyjnego, zasad techniki prawodawczej, przepisów prawa pracy,
- znajomość ustaw: o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, o kontroli w administracji rządowej, o służbie cywilnej, o ochronie danych osobowych,
- umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych,
- umiejętność obsługi programów komputerowych, w tym pakietu MS Office, systemów informacji prawnej,
- umiejętność redagowania pism urzędowych,
- myślenie kreatywne, dobra organizacja pracy i nastawienie na osiąganie rezultatów, efektywna komunikacja;
- asertywność, umiejętność stosowania prawa w praktyce.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów