- Ogłoszenie nr: 177449
- Data ukazania się ogłoszenia: 04 lutego 2016 r.
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Warszawie
- Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- radca prawny
- do spraw obsługi prawnej
- w Wydziale Organizacyjno-Prawnym
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 0.5
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Warszawie
ul. Bartycka 110A
00-716 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- sporządzanie opinii i udzielanie porad i konsultacji prawnych oraz wyjaśnień w zakresie interpretacji i stosowania prawa w celu prawnego wsparcia działalności WIOŚ
- opracowanie projektów wewnętrznych aktów prawnych oraz opiniowanie projektów tych aktów, umów i porozumień podpisywanych w WIOŚ w Warszawie oraz opiniowanie decyzji administracyjnych wydawanych przez MWIOŚ
- opiniowanie umów, w tym ogólnych warunków umów dotyczących zamówień publicznych zawieranych przez WIOŚ w Warszawie
- sprawowanie nadzoru prawnego nad egzekucją administracyjną i sądową należności WIOŚ w Warszawie
- uczestniczenie w rokowaniach dotyczących nawiązania, zmiany lub rozwiązania stosunków prawnych w celu zapewnienia korzystnych dla WIOŚ w Warszawie i zgodnych z prawem umów
- występowanie w charakterze pełnomocnika Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska w postępowaniach sądowych, administracyjnych, egzekucyjnych oraz przed innymi organami orzekającymi w celu zapewnienia reprezentacji prawnej MWIOŚ
- opracowywanie projektów upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez Wojewódzkiego Inspektora do załatwiania spraw w jego imieniu
- współdziałanie przy opracowywaniu zawiadomień i wniosków do organów ścigania i sądów
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Pracownik ok. 80% czasu poświęca na wykonywanie czynności
o charakterze statycznym, związanych głównie z pracą przy biurku i komputerze. Ok. 20% czasu zajmują mu czynności o charakterze dynamicznym związane głównie z poruszaniem się po terenie Inspektoratu . Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera, prowadzenie rozmów.
Praca w siedzibie urzędu oraz na poza siedzibą urzędu (reprezentacja urzędu, wystąpienia publiczne). Możliwość wystąpienia sytuacji stresujących oraz zagrożenia korupcją.
Stanowisko nie wymaga wysiłku fizycznego.
Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym znajdującym się na terenie budynku .
Budynek jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych ( podjazd dla wózków inwalidzkich, winda, pomieszczenia higieniczno-sanitarne). Brak oznaczeń dla osób niewidomych.
Brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.
Inne
Podstawowe wyposażenie stanowiska pracy to: sprzęt komputerowy, meble oraz sprzęt biurowy. Pomieszczenie biurowe wyposażone jest w szafy aktowe, oświetlenie sztuczne i naturalne.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe prawnicze
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego na stanowisku radcy prawnego w administracji publicznej
- pozostałe wymagania niezbędne:
- wpis na listę radców prawnych
- znajomość przepisów prawa w szczególności z zakresu: ochrony środowiska, prawa administracyjnego, prawa zamówień publicznych, finansów publicznych, prawa cywilnego, prawa pracy, ustawy o służbie cywilnej, ustawy o pracownikach urzędów państwowych, prawa podatkowego
- znajomość regulacji dotyczących egzekucji, procedury cywilnej i administracyjnej
- znajomość zarządzenia w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
- umiejętność: interpretacji przepisów prawnych, logicznego myślenia i wszechstronnie uzasadnionej argumentacji
- umiejętność formułowania pisemnych stanowisk
- dobra organizacja pracy własnej
- komunikatywność, dokładność, samodzielność
- umiejętność negocjacji, obsługi komputera oraz obsługi prawniczych programów komputerowych
- 3 lata doświadczenia zawodowego w zakresie obsługi prawnej
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów