- Ogłoszenie nr: 169575
- Data ukazania się ogłoszenia: 15 maja 2015 r.
Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie
- Dyrektor Generalny Służby Zagranicznej
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- specjalista
- do spraw ds. nadzoru gospodarki finansowej placówek
- w Biurze Finansów
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 2
Adres urzędu
- Ministerstwo Spraw Zagranicznych
Al. J. Ch. Szucha 23
00-580 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- 1. Sprawdzanie i dbanie o prawidłowe gospodarowanie środkami finansowymi w przydzielonych placówkach zagranicznych w zakresie zgodności z obowiązującymi przepisami dot. rachunkowości i sprawozdawczości w celu dostarczenia bieżącej informacji na potrzeby kierownictwa.
- 2. Weryfikacja rachunkowa otrzymanych kwartalnych sprawozdań i bilansów placówek oraz sporządzanie sprawozdań zbiorczych w PLN w celu włączenia ich do sprawozdawczości przekazywanej przez MSZ do MF.
- 3. Sporządzanie planów finansowych wydatków budżetowych placówek i ich korekty na podstawie planów przygotowanych zgodnie z układem wykonawczym budżetu przez poszczególne komórki organizacyjne MSZ w celu przekazania na placówki i do wydziału realizującego przekaz środków budżetowych.
- 4. Analiza i kontrola wniosków związanych ze zmianą planu finansowego przygotowanych przez poszczególne komórki organizacyjne MSZ w odniesieniu do zatwierdzonego planu finansowego na dany rok budżetowy w celu zapewnienia optymalnego wykorzystania środków budżetowych przez placówki.
- 5. Analiza i opracowywanie planów finansowych wydatków budżetowych placówek zagranicznych na podstawie przedstawionych przez nie projektów w zakresie wydatków nadzorowanych przez wydział w celu przekazania zatwierdzonych planów na placówki.
- 6. Przygotowywanie planów finansowych i korekt w zakresie przychodów i rozchodów „dochodów placówki” poszczególnych placówek i zbiorcze w PLN oraz sprawowanie nadzoru merytorycznego i finansowego nad wykonaniem tych planów w celu przekazania planów na placówki i zapewnienia optymalnego wykorzystania „dochodów placówki”.
- 7. Prowadzenie korespondencji w zakresie swoich właściwości z placówkami, poszczególnymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa i innymi instytucjami w celu rozwiązywania bieżących problemów, np. ustalania wytycznych przekazywanych placówkom.
- 8. Udzielanie pomocy w bieżącym rozliczeniu należności i zobowiązań placówek w celu umożliwienia im rozliczenia sald występujących na koncie „Rozrachunki”.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Zagrożenie korupcją.
Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie wzroku na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku – obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe
- pozostałe wymagania niezbędne:
- Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w obszarze księgowości budżetowej lub finansów publicznych.
- Znajomość języka angielskiego lub innego języka obcego na poziomie B1.
- Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu.
- Znajomość ustawy o finansach publicznych, ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, ustawy o rachunkowości wraz z aktami wykonawczymi.
- Wiedza merytoryczna i umiejętności praktyczne:
- znajomość zagadnień z zakresu finansów publicznych i prawa zamówień publicznych,
- umiejętność pisania i redagowania tekstów informacyjnych,
- umiejętność jasnego, precyzyjnego i zwięzłego przekazywania informacji,
- skuteczna komunikacja,
- asertywność,
- umiejętność analizy i syntezy informacji,
- umiejętność analitycznego myślenia,
- umiejętność planowania,
- umiejętność pracy w zespole,
- umiejętność koordynowania.
- Wykształcenie wyższe ekonomiczne.
- Znajomość języka angielskiego lub innego języka obcego na poziomie B2, poświadczona dokumentem.
- Umiejętność obsługi specjalistycznego programu komputerowego: Egeria, FKWIN.
- Samodzielność i inicjatywa.
- Co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika administracyjno - finansowego (gł. księgowego) w placówce zagranicznej.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów