- Ogłoszenie nr: 164142
- Data ukazania się ogłoszenia: 30 października 2014 r.
Ministerstwo Finansów w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- specjalista
- do spraw finansów samorządu terytorialnego
- w Zespole ds. Informatycznych Systemów Zarządzania Budżetami Jednostek Samorządu Terytorialnego w Departamencie Finansów Samorządu Terytorialnego
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Ministerstwo Finansów
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- weryfikacja poprawności merytorycznej i rachunkowej danych ze sprawozdań budżetowych jednostek samorządu terytorialnego i przygotowywanie materiałów, zestawień niezbędnych do sporządzania okresowych i rocznych analiz, informacji o wykonaniu budżetów jednostek samorządu terytorialnego i sytuacji finansowej tych jednostek,
- opracowywanie analiz, przeprowadzanie rachunków dotyczących finansów samorządów terytorialnych niezbędnych do przygotowania projektów rozwiązań prawnych, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień związanych z deficytem sektora finansów publicznych,
- opiniowanie projektów aktów prawnych z zakresu finansów publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem finansów jednostek samorządu terytorialnego, informatyzacji oraz zamówień publicznych,
- uczestniczenie w opracowywaniu rocznej informacji o wykonaniu budżetów jednostek samorządu terytorialnego będącej częścią sprawozdania z wykonania budżetu państwa w celu przedstawienia sprawozdania z realizacji budżetu Sejmowi RP,
- uczestniczenie w pracach związanych z udzielaniem zamówień publicznych dla których wnioskodawcą jest Departament Finansów Samorządu Terytorialnego,
- opracowywanie i uzgadnianie reguł kontrolnych dla informatycznych systemów zarządzania budżetami JST BeSTi@ i SJO Besti@ w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania systemów informatycznych.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Praca administracyjno-biurowa; obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie; użytkowanie sprzętu biurowego (drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów, skaner). Stanowisko pracy wymaga umiejętności pracy pod presją czasu. Krajowe wyjazdy służbowe.
Pomieszczenia zakładu pracy uwzględniają potrzeby osób niepełnosprawnych w zakresie przystosowania stanowisk pracy. Obiekt posiada dostosowane podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich przy wejściach do budynku. Drzwi wejściowe do budynku (wejście główne) pozwalają na swobodny przejazd wózkiem inwalidzkim. W gmachu Ministerstwa Finansów korytarze są przestronne, pozbawione progów, umożliwiające swobodne poruszanie się po nich osobom na wózkach inwalidzkich. Ponadto obiekt wyposażony jest
w dźwigi osobowe z kabinami przystosowanymi dla osób niepełnosprawnych, a w biegach klatek schodowych zamontowano dodatkowe poręcze. Istnieje możliwość dostosowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności.
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe ekonomiczne lub informatyczne lub matematyczne
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego w zakresie sporządzania analiz i pracy na bazach danych
- pozostałe wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- znajomość ustawy o finansach publicznych,
- znajomość obsługi pakietu Microsoft Office, w tym MS Excel, MS Access,
- znajomość baz danych aplikacji Access,
- znajomość metod ekonometrycznych i statystycznych,
- umiejętność pracy w zespole,
- zdolność analitycznego myślenia i konstruowania wniosków,
- komunikatywność.
- znajomość języka angielskiego na poziomie B1,
- znajomość obsługi systemu Legalis Intranet,
- znajomość funkcjonowania i finansowania jednostek samorządu terytorialnego,
- znajomość przepisów dotyczących zamówień publicznych,
- 1 rok doświadczenia zawodowego w zakresie finansów samorządów terytorialnych,
- umiejętność pracy pod presją czasu.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów