Ogłoszenie numer: 1907377, z dnia 2018-02-16
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty Ursynów m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty Ursynów jest jednostką budżetową miasta stołecznego Warszawy, powołaną do obsługi finansowo - księgowej szkół i placówek funkcjonujących na obszarze Dzielnicy Ursynów m. st.Warszawy. Działa na podstawie Uchwały Nr XXIII / 416 / 2003 Rady Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 18 grudnia 2003 r. w sprawie utworzenia Miejskiego Biura Finansów Oświaty m. st. Warszawy oraz niektórych dzielnicowych biur finansów oświaty m. st. Warszawy, a także zmiany nazw i statutów niektórych jednostek obsługi ekonomiczno - administracyjnej szkół i placówek oświatowych (Dz. Woj. Mazowieckiego z 2004 r. Nr 8, poz. 343).
Zastępca głównego księgowego
Miejsce pracy: Warszawa
Opis stanowiska
Rodzaj umowy: umowa o pracę
Wymiar etatu: 1
Liczba stanowisk pracy: 1
Miejsce wykonywania pracy: Warszawa
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
Praca administracyjno-biurowa; obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie; użytkowanie sprzętu biurowego (drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów, skaner).
Do głównych zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało między innymi:
- 1.Prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami polegające na:
- 1.1 współudziale w zorganizowaniu sporządzania, przyjmowania, obiegu i kontroli dokumentów w sposób zapewniający:
- a) właściwy przebieg operacji gospodarczych,
- b) sporządzanie kalkulacji kosztów wykonywanych zadań,
- c) wykazanie w sprawozdaniu budżetowym i finansowym danych zgodnych z ewidencją księgową,
- 1.2 bieżącym i prawidłowym prowadzeniu księgowości w sposób umożliwiający:
- a) terminowe przekazywanie rzetelnych informacji na temat realizacji wykonania budżetu,
- b) prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych,
- 1.1 współudziale w zorganizowaniu sporządzania, przyjmowania, obiegu i kontroli dokumentów w sposób zapewniający:
- 2. Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi polegające na:
- 2.1 zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości zawieranych umów,
- 2.2 przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych,
- 2.3 zapewnieniu terminowego ściągania należności oraz spłaty zobowiązań,
- 3. Zatwierdzanie dokumentów księgowych do wypłaty po dokonaniu wstępnej kontroli:
- 3.1 zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym.
- 3.2 kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
- 4. Współudział w opracowywaniu projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora DBFO dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności:
- 4.1 zakładowego planu kont,
- 4.2 obiegu dokumentów księgowych,
- 4.3 zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji.
- 5. Nadzór nad ewidencjonowaniem kosztów, wydatków i przychodów zgodnie z obowiązującą klasyfikacją budżetową oraz prawidłowym prowadzeniem ewidencji analitycznej i syntetycznej.
- 6. Nadzór nad przestrzeganiem obowiązujących przepisów dotyczących podatków, składek ZUS, PFRON oraz terminowości ich rozliczania przez poszczególnych pracowników odpowiedzialnych za ww. zakres obowiązków.
- 7. Współudział w opracowywaniu rocznych planów finansowych w oparciu o wskaźniki budżetowe, arkusze organizacyjne, potrzeby zgłoszone w celu realizacji zadań przez placówki oświatowe i Wydział Oświaty i Wychowania.
- 8. Bieżąca analiza wykonania budżetu i wnioskowania o dokonywanie przesunięć w trakcie realizacji budżetu w wyniku dokonywanych oszczędności i przeznaczeniu na nowe zadania.
- 9. Akceptacja i wysyłanie zleceń bankowych
- 10. Przyjmowanie i kontrola dokumentów otrzymanych z zewnątrz, oraz z referatu płac i planowania
- 11. Rozliczanie i sporządzanie dowodu wypłaty zaliczek
- 12. Rozliczanie magazynu żywnościowego
- 13. Rozliczanie dochodów budżetowych i dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku dochodów
- 14. Rozliczanie kosztów placówek zgodnie z zawartymi porozumieniami
- 15. Dekretowanie i wprowadzanie dokumentów do systemu księgowego
- 16. Import list płac
- 17. Terminowe sporządzanie przelewów oraz zestawień niezbędnych do ich akceptacji
- 18. Analiza sald kont, rozrachunków, realizacji dochodów i wydatków w stosunku do planów finansowych, zestawień VAT oraz zestawień majątku z ewidencją księgową
- 19. Sporządzanie deklaracji do Urzędu Skarbowego
- 20. Księgowanie umorzeń środków trwałych
- 21. Prowadzenie windykacji należności (noty odsetkowe, potwierdzenia sald)
- 22. Sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych
- 23. Zatwierdzanie dokumentów
- 24. Finansowa obsługa funduszu świadczeń socjalnych
- 25. Współpraca z prowadzonymi placówkami w celu zapewnienia prawidłowej obsługi finansowo – księgowej
- 26. Pełnienie funkcji zastępcy Administratora Bezpieczeństwa Informacji w Dziale Finansowo – Księgowym
- 27. Przeprowadzanie kontroli funkcjonalnej.
Wymagania
Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie (o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nie posiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2016 poz. 902 z póź. zm.);
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- nieposzlakowana opinia;
- wykształcenie I lub II stopnia, kierunek: księgowość, rachunkowość, ekonomia co najmniej 3 letni staż pracy w księgowości, lub 3 letnia działalność gospodarcza o charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku
- umiejętność sprawnej obsługi komputera, pakietu Microsoft Office
Wymagania pożądane:
- doświadczenie w pracy w księgowości w sektorze finansów publicznych
- znajomość programu księgowego sQola FK firmy QNT
- znajomość przepisów prawnych z zakresu finansów publicznych (rachunkowość, podatki od towarów i usług, klasyfikacji dochodów i wydatków, przychodów i rozchodów, sprawozdawczości budżetowej)
- komunikatywność i terminowość, sumienność, organizacja pracy własnej
- zdolności analityczne
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- życiorys z przebiegiem nauki i pracy zawodowej oraz list motywacyjny;
- kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie;
- kopie świadectw pracy dokumentujących staż pracy;
- kopie dokumentów potwierdzających posiadanie dodatkowych kwalifikacji;
- oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata zamierzającego skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2016 poz. 902 z poź. zm.),
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb tej rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2016 poz. 922)”
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6 %
Osoby zainteresowane prosimy o składanie dokumentów pocztą (decyduje data stempla pocztowego) na poniższy adres lub osobiście (piętro V, pokój 502, w godz. 8-16 od poniedziałku do piątku) do 28 luty 2018 r. Aby złożyć dokumenty osobiście, należy pobrać przepustkę gościa w recepcji na parterze budynku.