- Ogłoszenie nr: 163937
- Data ukazania się ogłoszenia: 22 października 2014 r.
Archiwum Państwowe w Zielonej Górze
- Dyrektor
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- główny specjalista
- do spraw popularyzacji i badań naukowych
- Oddziale IV - ewidencji, informacji, udostępniania i popularyzacji
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- o stanowisko pracy mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z przepisami art. 5 ustawy o służbie cywilnej
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Archiwum Państwowe w Zielonej Górze
Al. Wojska Polskiego 67a
65-762 Zielona Góra
Miejsce wykonywania pracy:
- Zielona Góra
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Przygotowuje założenia polityki informacyjnej i promocyjnej Archiwum w celu budowania pozytywnego wizerunku. Pełni funkcję rzecznika prasowego Archiwum. Współpracuje ze środkami masowego przekazu
- Inicjuje, koordynuje i realizuje współpracę z instytucjami krajowymi i zagranicznymi w zakresie popularyzacji zasobu. Przygotowuje materiały, umowy sponsorskie i o współpracy.
- Inicjuje, koordynuje i realizuje projekty badawcze, wystawiennicze i edukacyjne.
- Organizuje i koordynuje prace naukowe, wystawy i pokazy, konferencje i zebrania naukowe. Koordynuje uczestnictwo w nich pracowników.
- Inicjuje, koordynuje i realizuje współpracę z uczelniami wyższymi, ośrodkami i stowarzyszeniami naukowymi, zawodowymi i regionalnymi m.in. w zakresie edukacji archiwistów i konserwatorów. Przyjmuje wycieczki szkolne, studenckie itp. i prowadzi zajęcia i pokazy materiałów archiwalnych.
- Reprezentuje Archiwum w wydarzeniach naukowych organizowanych przez inne archiwa i instytucje naukowe w kraju i zagranicą.
- Rejestruje, gromadzi i przechowuje akta spraw załatwionych w ramach stanowiska pracy.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
wystąpienia publiczne, reprezentacja urzędu, wyjazdy służbowe, permanentna obsługa klientów zewnętrznych
warunki uciążliwe/szkodliwe/niebezpieczne: praca w kurzu archiwalnym, zagrożenie mikrobiologiczne, stres związany z reprezentacją urzędu;
narzędzia i materiały i pracy: komputer, drukarka, kserokopiarka;
brak barier architektonicznych: swoboda poruszania się po budynku, windy i podjazdy, drzwi odpowiedniej szerokości, dostosowane toalety;
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 5 lat doświadczenia zawodowego w obszarze zwiazanym z zadaniami na stanowisku: polityka informacyjna, popularyzacją,badania naukowe, edycja źródeł, lub 1 rok w zarządzaniu projektami
- pozostałe wymagania niezbędne:
- obsługa komputera, urządzeń i programów biurowych,
- wiedza z zakresu historii regionalnej i historii Polski,
- umiejętność odczytywania pisma neogotyckiego,
- poprawna retoryka i umiejętności edytorskie,
- umiejętność oceny wartości dokumentacji,
- komunikatywność, otwarty stosunek do klienta, umiejętność przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły, asertywność, umiejętność przekonywania i konsultacji kwestii drażliwych
- znajomość języka niemieckiego na poziomie komunikatywnym,
- znajomość procedur związanych z tworzeniem projektów oraz zasad ich rozliczania,
- umiejętność obsługi programów graficznych (np. indesigne, photoshop, corel draw),
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów