- Ogłoszenie nr: 159554
- Data ukazania się ogłoszenia: 23 kwietnia 2014 r.
Ministerstwo Finansów w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- główny specjalista
- w Wieloosobowym Stanowisku Pracy ds. Legislacji i Obsługi Prawnej II w Departamencie Prawnym
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Ministerstwo Finansów
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- opiniowanie projektów aktów prawnych pod względem prawnym i redakcyjnym, w celu zapewnienia ich zgodności z systemem prawa
- sporządzanie opinii prawnych, w szczególności o znacznym stopniu złożoności, w celu wyjaśnienia i interpretacji przepisów prawa
- uczestnictwo w konferencjach, naradach, zespołach i komisjach, w tym w szczególności w posiedzeniach Komisji Prawniczej w Rządowym Centrum Legislacji, w celu zapoznania się z uwagami i uzgodnienia treści projektowanego aktu prawnego oraz ustalenia brzmienia projektu pod względem prawnym i redakcyjnym
- koordynowanie prac w sprawach zewnętrznych projektów aktów prawnych, dla których Departament Prawny jest departamentem wiodącym w celu zebrania i przedstawienia uwag prawnych i merytorycznych resortu finansów
- udzielanie bieżącej pomocy prawno-legislacyjnej departamentom merytorycznym, w celu zapewnienia poprawności projektów aktów prawnych pod względem prawnym i redakcyjnym
- weryfikowanie, przed przedłożeniem do podpisu, projektów aktów prawnych i przygotowywanie dokumentacji do podpisu Ministra Finansów, w celu zapewnienia poprawnej formy tych dokumentów
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Praca administracyjno-biurowa, obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie, użytkowanie sprzętu biurowego (drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów, skaner); stanowisko pracy wymaga umiejętności pracy w sytuacjach stresowych związanych m.in. z reprezentacją urzędu na zewnątrz oraz pracy pod presją czasu.
Praca na 3 piętrze budynku. Pomieszczenia zakładu pracy uwzględniają potrzeby osób niepełnosprawnych w zakresie przystosowania stanowisk pracy. Obiekt posiada dostosowane podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich przy wejściach do budynku. Drzwi wejściowe do budynku (wejście główne) pozwalają na swobodny przejazd wózkiem inwalidzkim. W gmachu Ministerstwa Finansów korytarze są przestronne, pozbawione progów, umożliwiające swobodne poruszanie się po nich osobom na wózkach inwalidzkich.
Ponadto obiekt wyposażony jest w dźwigi osobowe z kabinami przystosowanymi dla osób niepełnosprawnych, a w biegach klatek schodowych zamontowano dodatkowe poręcze.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe prawnicze
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze budżetu, finansów publicznych lub instytucji finansowych,
- pozostałe wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie
- znajomość przepisów z zakresu kompetencji Ministra Finansów
- umiejętność interpretacji przepisów
- dokładność i obowiązkowość
- umiejętność analizowania i wnioskowania oraz argumentowania i negocjowania
- odporność na stres
- doświadczenie zawodowe – 1 rok pracy w administracji rządowej
- znajomość obsługi programów prawniczych Lex, Legalis
- znajomość języka angielskiego, niemieckiego lub francuskiego w stopniu komunikatywnym
- znajomość zasad techniki legislacyjnej
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów