- Ogłoszenie nr: 163126
- Data ukazania się ogłoszenia: 17 września 2014 r.
Główny Urząd Statystyczny w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- główny specjalista
- w Wydziale ds. Unii Europejskiej w Departamencie Współpracy Międzynarodowej
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Główny Urząd Statystyczny
al. Niepodległości 208
00-925 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- koordynowanie przygotowania i opracowywania stanowisk Rządu do projektów aktów prawnych UE, gdy GUS jest instytucją wiodącą oraz w uzgadnianiu stanowisk z innymi resortami, gdy GUS jest instytucją współpracującą w celu zapewnienia prawidłowego przygotowania stanowisk resortu statystyki do proponowanych regulacji prawnych
- koordynowanie udziału przedstawicieli resortu statystyki w posiedzeniach Grupy Roboczej Rady UE ds. Statystyki, współpraca z instytucjami krajowymi i unijnymi w ramach tych prac w celu przygotowania dokumentacji na kolejne posiedzenia Grupy Roboczej Rady UE ds. Statystyki,
- przeprowadzanie analiz prawych projektów aktów UE pod kątem przekazywania Komisji Europejskiej uprawnień związanych z wydawaniem aktów delegowanych oraz wykonawczych,
- uczestniczenie w przygotowaniu i opracowaniu we współpracy z departamentami GUS w ramach ich kompetencji stanowisk i wkładów do instrukcji w zakresie ogólnych rozwiązań dot. statystyki dla przedstawicieli Polski na posiedzenia grup roboczych i komitetów Rady UE w celu ich przedstawienia przez właściwe resorty na forum UE,
- przygotowywanie materiałów przewidzianych do rozpatrzenia na posiedzeniu Komitetu ds. Europejskich, Komisji do Spraw Unii Europejskiej Sejmu RP oraz Komisji do Spraw Unii Europejskiej Senatu RP, w tym opinie i stanowiska do dokumentów wnoszonych przez ministerstwa i urzędy centralne,
- koordynowanie weryfikacji tłumaczeń na język polski projektów aktów prawnych UE w zakresie statystyki, będących przedmiotem prac Grupy roboczej lingwistów/prawników Rady UE oraz współpraca z Dyrekcją Generalną ds. Tłumaczeń Komisji Europejskiej w zakresie poprawnego tłumaczenia na język polski aktów prawnych UE w celu zapewnienia poprawności tłumaczeń
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Reprezentowanie Urzędu na zewnątrz.
- Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
Budynek Głównego Urzędu Statystycznego jest częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście główne do budynku jest dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych, brak progów utrudniających wjazd wózkiem, schody w holu głównym są wyposażone w ruchome platformy do transportu wózka, wewnątrz budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych. Windy wyposażone są w informację głosową oraz oznakowanie dla osób niewidomych, natomiast nie są dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich w zakresie usytuowania poręczy i tablicy przyzywowej. Ponadto w budynku znajduje się tylko jedna toaleta przystosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych usytuowana na poziomie parteru.
- Praca przy komputerze.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe magisterskie
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 3 lata doświadczenia zawodowego
- pozostałe wymagania niezbędne:
- wiedza z zakresu prawa i struktur organizacyjnych UE, w szczególności procesu decyzyjnego w UE,
- znajomość ustawy o statystyce publicznej,
- znajomość ustawy o służbie cywilnej,
- umiejętność obsługi komputera (MS Office),
- znajomość języka angielskiego na poziomie bardzo dobrym,
- rzetelność i terminowość,
- orientacja na cele,
- organizacja własnej pracy,
- adaptacyjność,
- komunikacja pisemna, komunikacja interpersonalna,
- radzenie sobie w środowisku międzykulturowym,
- umiejętność współpracy,
- koordynowanie,
- poszukiwanie informacji, kreatywność,
- otwartość na zmiany,
- umiejętność sprawnej obsługi portalu Eur-lex.
- wykształcenie z zakresu stosunków międzynarodowych lub integracji europejskiej lub prawa,
- znajomość innego języka urzędowego UE na poziomie dobrym,
- znajomość zagadnień związanych z instytucjami i funkcjonowaniem Unii Europejskiej
- 1 rok doświadczenia w administracji publicznej w obszarze prawa UE.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów