Specjalista
Miejsce pracy: Olsztyn
Ogłoszenie o naborze Nr 10375
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:- praca administracyjno-biurowa w siedzibie Urzędu,
- kontakt z klientem zewnętrznym,
- narzędzia i materiały pracy - komputer, urządzenia biurowe, praca przy komputerze co -
najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy (powyżej 4 godzin dziennie),
- praca jednozmianowa w godzinach 7:30-15:30.
Zakres zadań
- prowadzenie akt osobowych funkcjonariuszy i pracowników cywilnych w tym min:
- gromadzenie i segregowanie dokumentów personalnych, wynikających z przebiegu stosunku służbowego, stosunku pracy wg wytycznych służbowych oraz Kodeksu Pracy,
- analiza poprawności formalnej i zawartości merytorycznej sporządzanych zakresów obowiązków,
- opracowywanie dokumentów wynikających z nawiązywania i rozwiązywania stosunku służbowego/pracy,
- prowadzenie dokumentacji urlopowej funkcjonariuszy i pracowników cywilnych,
- prowadzenie dokumentacji związanej z ewidencją czasu służby funkcjonariuszy i czasu pracy pracowników cywilnych,
- prowadzenie spraw związanych z okresowym opiniowaniem służbowym strażaków i pracowników cywilnych,
- kompletowanie sporządzonej dokumentacji emerytalno - rentowej strażaków i pracowników cywilnych i przekazywanie do ZUS i ZER MSWiA w Warszawie,
- realizowanie zadań z obszaru profilaktyki zdrowotnej strażaków i pracowników cywilnych w zakresie skierowań i nadzoru nad terminowością realizacji badań wstępnych, okresowych, kontrolnych oraz komisji lekarskich,
- prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta miejskiego i jego zastępcy,
- ewidencjonowanie oraz przedłużanie dokumentów służbowych dla strażaków,
- realizowanie zadań z zakresu planowania pracy KM PSP,
- organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta miejskiego,
- opracowywanie, opiniowanie projektów i rejestrowanie decyzji, rozkazów, zarządzeń i instrukcji komendanta miejskiego,
- planowanie i organizowanie narad, odpraw służbowych z udziałem komendanta miejskiego,
- organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej,
- ewidencjonowanie pieczęci i stempli w KM PSP,
- kontrola przestrzegania przepisów kancelaryjnych oraz zasad organizacji czasu pracy przez wydziały, sekcje i stanowiska komendy oraz podległych jej komórek organizacyjnych,
- prowadzenie części polityki informacyjnej w zakresie bieżącym, uzgodnionym z oficerem prasowym komendanta miejskiego,
- bieżące prowadzenie spraw zleconych przez komendanta związanych z funkcjonowaniem komendy, w szczególności tworzenie projektów pism, korespondencji i dokumentów, przepisywanie ich oraz zbieranie i gromadzenie informacji.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie- wykształcenie: średnie,
- komunikatywność,
- umiejętność analitycznego myślenia,
- biegła znajomość obsługi komputera,
- znajomość przepisów w zakresie instrukcji kancelaryjnej (Zarządzenie nr 21 Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 25 stycznia 2013 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt dla PSP),
- znajomość ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. z 2016 r., poz. 603, ze zmianami) w szczególności w zakresie obowiązków i uprawnień wynikających ze stosunku służbowego,
- znajomość zagadnień dotyczących czasu służby strażaków PSP,
- umiejętność formułowania wypowiedzi na piśmie oraz tworzenia tekstów okolicznościowych,
- umiejętność obsługi programów wspomagania pracy biurowej (pakiet Microsoft OFFICE),
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo karno-skarbowe.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- doświadczenie zawodowe w jednostkach administracji publicznej,
- udokumentowany staż pracy w dziale personalnym,
- doświadczenie w prowadzeniu sekretariatu oraz organizacji konferencji i uroczystości okolicznościowych,
- umiejętność analizy i syntezy informacji,
- odporność na stres,
- samodzielność i dyspozycyjność.