- Ogłoszenie nr: 165051
- Data ukazania się ogłoszenia: 05 grudnia 2014 r.
Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- referent
- do spraw archiwizacji
- w Biurze Inwestycji, Zamówień Publicznych i Logistyki
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
ul. Jagiellońska 25
40 - 032 Katowice
Miejsce wykonywania pracy:
- Katowice
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Udostępnianie dokumentacji osobowej i płacowej z Archiwum Zlikwidowanych Przedsiębiorstw Państwowych dla byłych pracowników zlikwidowanych przedsiębiorstw, zakładów ubezpieczeń społecznych i sądów celem umożliwienia byłym pracownikom uzyskania świadczenia emerytalnego, rentowego, renty rodzinnej, przeliczenia już uzyskanego świadczenia czy ustalenia kapitału początkowego
- Przejmowanie, sprawdzanie (pod względem prawidłowości przygotowania dokumentów) i ewidencjonowanie akt z poszczególnych komórek organizacyjnych Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach (ŚUW) celem właściwej ich archiwizacji
- Prowadzenie instruktaży dla pracowników ŚUW celem zapewnienia prawidłowego zarchiwizowania wytworzonej przez komórki organizacyjne Urzędu dokumentacji oraz przekazania jej do Archiwum Zakładowego
- Rozpatrywanie wniosków klientów Urzędu o udostępnianie dokumentacji z przechowywanego przez Archiwum Zakładowe zasobu celem udzielenia zainteresowanej stronie stosownej odpowiedzi w powyższej tematyce
- Udostępnianie akt do celów służbowych pracownikom ŚUW celem umożliwienia rozpatrzenia postępowań administracyjnych i prowadzonych spraw
- Archiwizacja dokumentacji kategorii A celem przekazania jej do właściwego Archiwum Państwowego
- Archiwizacja dokumentacji kategorii B celem udostępniania jej pracownikom ŚUW
- Inicjowanie i prowadzenie brakowania dokumentacji niearchiwalnej kategorii B nieprzydatnej do celów praktycznych, której okres przechowywania upłynął, po uzyskaniu zgody przez Archiwum Państwowe w celu jej zniszczenia
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Praca administracyjno-biurowa związana z prowadzeniem archiwum zakładowego Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego oraz Archiwum Zlikwidowanych Przedsiębiorstw Państwowych. Wysiłek fizyczny związany z przenoszeniem, odkurzaniem i czyszczeniem dużych ilości dokumentacji zarówno w poziomie, jak również na wysokość do 3 metrów po drabinie. Kontakty z klientami Urzędu w celu udostępniania dokumentacji osobowej i płacowej przedsiębiorstw państwowych i innych podmiotów gospodarczych i innej dokumentacji oraz informacji w tym zakresie. Kontakty zewnętrzne z jednostkami przechowującymi dokumenty (m.in. przedsiębiorstwa państwowe/prywatne, samorząd terytorialny, sądy, ZUS, Policja, urzędy wojewódzkie, ministerstwa, Instytut Pamięci Narodowej) celem przeprowadzenia postępowania w zakresie udostępniania dokumentów (np. akt osobowych, decyzji wywłaszczeniowych dotyczących nieruchomości, pozwoleń na budowę).
Praca w szczególnie trudnych warunkach środowiskowych (niska temperatura i niestabilna wilgotność w magazynie akt podyktowana warunkami wynikającymi z przepisów prawa jakie należy utrzymywać i w jakich należy przechowywać dokumentację wytworzoną na nośniku papierowym, praca przy dokumentacji zakurzonej, zagrzybionej wykazującej oznaki pleśni w narażeniu na działanie czynników biologicznych tj. mikroorganizmy, grzyby, pleśnie). Kontakt ze środkami stosowanymi do konserwacji papieru. Praca z wykorzystaniem komputera oraz innych urządzeń biurowych. Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pomieszczeniu biurowym na parterze, jakkolwiek realizacja zadań wymaga korzystania z magazynu archiwalnego zlokalizowanego w przyziemiu budynku, do którego dostęp jest ograniczony z uwagi na występujące bariery architektoniczne. Budynek Urzędu wyposażony jest windy osobowe oraz pomieszczenia sanitarne dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: średnie potwierdzone świadectwem dojrzałości
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji publicznej na stanowiskach urzędniczych
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość ustaw: o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, o ochronie danych osobowych, o dostępie do informacji publicznej;
- znajomość rozporządzenia PRM ws. instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych;
- znajomość ustaw: o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, o służbie cywilnej;
- znajomość zarządzenia PRM ws. wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie etyki korpusu służby cywilnej;
- znajomość Statutu i Regulaminu Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach;
- rzetelność, terminowość, nastawienie na rozwój, zorientowanie na osiąganie celów;
- skuteczna komunikacja, umiejętności analityczne, umiejętność współpracy;
- umiejętność obsługi komputera na poziomie średniozaawansowanym (program Word i Excel).
- wykształcenie wyższe;
- kurs kancelaryjno-archiwalny I stopnia;
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego;
- znajomość rozporządzenia RM ws. wieku emerytalnego oraz wzrostu emerytur i rent inwalidzkich dla pracowników zatrudnionych w szczególnych warunkach lub w szczególnym charakterze;
- pozytywne podejście do klienta, samodzielność, inicjatywa;
- roczne doświadczenie zawodowe na stanowiskach związanych z archiwizacją.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów