Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Referendarz
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 14341
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Budynek przy ul. Nowogrodzkiej 11 jest dostępny i dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiająca poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy umożliwiające wjazd osobie na wózku inwalidzkim oraz łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W budynku nie występują uciążliwe, szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.
Zakres zadań
- analizowanie i interpretowanie przepisów w ramach wykonywania zadań związanych z koordynacją unijną i dwustronną w zakresie świadczeń rodzinnych jako instytucja łącznikowa i władza właściwa,
- realizacja zadań wynikających ze współpracy Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z władzami właściwymi i instytucjami łącznikowymi innych państw dotyczących koordynacji systemu zabezpieczenia społecznego w zakresie świadczeń rodzinnych, w tym przygotowywanie wyjaśnień prawa polskiego w kontekście przepisów europejskich i dwustronnych,
- udzielanie odpowiedzi na pytania obywateli i instytucji, a także sporządzanie informacji i wyjaśnień dla potrzeb zagranicznych instytucji łącznikowych,
- udział w pracach nad stworzeniem i wdrożeniem europejskiego systemu elektronicznej wymiany danych w Polsce (EESSI) oraz współpraca z innymi resortami i instytucjami uczestniczącymi w procesie przygotowań do włączenia się w funkcjonowanie EESSI w zakresie świadczeń rodzinnych,
- monitorowanie i aktualizowanie internetowej bazy aktów prawnych oraz wprowadzanie zmian w zakładce Departamentu dotyczącej koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego na stronie internetowej Ministerstwa i Portalu Informacyjno-Usługowym.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- Komunikatywna znajomość j. angielskiego (co najmniej na poziomie B1)
- Znajomość europejskich aktów prawnych z zakresu koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego
- Wiedza o zasadach funkcjonowania UE
- Znajomość ustawy o świadczeniach rodzinnych
- Znajomość ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci
- Znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
- Komunikatywność
- Rzetelność
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe