Referent prawny
Miejsce pracy: Poznań
Ogłoszenie o naborze Nr 8208
Warunki pracy
- praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych- zadania wykonywane w siedzibie oraz poza siedzibą Urzędu
- obsługa klientów, poczty oraz wykonywanie czynności archiwizacyjnych
- konieczność poruszania się po terenie urzędu w celu przekazaniu lub odebrania dokumentów
- stanowisko pracy znajduje się na VIII piętrze budynku biurowego
- budynek wyposażony w windy osobowe, klatka schodowa o szerokości 140 cm, korytarz biurowy o szerokości 200 cm
- drzwi wejściowe do pokoi biurowych o szerokości 70 cm
- stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla stanowisk administracyjno-biurowych
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin na dobę
- część pomieszczeń higieniczno-sanitarnych w budynku przystosowana dla osób niepełnosprawnych
- budynek posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych
Zakres zadań
- przeprowadzanie kontroli, zgodnie z obowiązującymi trybami oraz wytycznymi zawartymi w programach kontroli i poleceniami kierownictwa Wydziału w celu zbadania prawidłowości stosowania przepisów przez jednostki realizujące zadania powierzone w obszarze gospodarki nieruchomościami
- sporządzanie projektów wystąpień pokontrolnych oraz innych dokumentów związanych z realizacją ustaleń kontroli
- przygotowywanie się do kontroli w celu prawidłowego jej przeprowadzenia
- przygotowywanie zezwoleń na obrót nieruchomościami państwowymi oraz udzielanie bonifikat w cenie sprzedawanych nieruchomości w przypadkach określonych stosownymi przepisami
- prowadzenie spraw związanych z egzekucją administracyjną obowiązków o charakterze niepieniężnym z zakresu: odebrania nieruchomości, opróżnienia lokalu i innych pomieszczeń oraz wyznaczeniem egzekutora
- realizowanie zadań przygotowawczych mających na celu prawidłowe wykonanie czynności egzekucyjnych poprzez zapewnienie: pomieszczeń magazynowych, firmy przeprowadzkowej, wsparcia policji i/lub żandarmerii wojskowej, uczestnictwa podmiotów realizujących zadania z zakresu pomocy społecznej
- prowadzenie spraw ogólnych z zakresu gospodarki nieruchomościami (wyjaśnienia, interpretacje, opinie)
- analiza i przygotowywanie sprawozdań związanych z kontrolowaniem prawidłowości gospodarowania nieruchomościami Skarbu Państwa przez starostów
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawnicze lub administracyjne- znajomość procedur przeprowadzania kontroli
- znajomość kpa, kodeksu cywilnego, ustawy o gospodarce nieruchomościami, ustawy o gospodarce gruntami i wywłaszczaniu nieruchomości, ustawy o księgach wieczystych i hipotece, ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych
- znajomość ustaw dotyczących struktury i kompetencji organów władzy publicznej
- znajomość ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji
- umiejętność analitycznego myślenia
- umiejętność poruszania się w często zmieniających się przepisach prawa
- samodzielność, kreatywność
- umiejętność obsługi komputera (MS Word, Lex)
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- umiejętność rozwiązywania problemów
- dobra organizacja pracy
- umiejętność współpracy z klientem zewnętrznym i wewnętrznym
- asertywność i umiejętność przekonywania
- radzenie sobie ze stresem
- umiejętność dostosowywania się do zmian