Referent
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 7624
Warunki pracy
Stanowisko pracy spełnia wymogi zatrudnienia pracownika administracyjno-biurowego.Praca przy użyciu urządzeń takich jak: komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów. Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
Pomieszczenie pracy mieści się na 14 piętrze budynku biurowego wyposażonego w windy.
Pomieszczenia zakładu pracy nie uwzględniają potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich w zakresie przystosowania pomieszczeń higieniczno-sanitarnych i ciągów komunikacyjnych oraz nie spełniają wymagań dostępności do nich. Na parkingu znajduje się odpowiednio oznakowane miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Przeprowadzanie czynności sprawdzających w odniesieniu do składanych w Urzędzie dokumentów podatkowych w celu sprawdzenia ich poprawności.
- Badanie zasadności zwrotu podatku oraz przygotowywanie projektów rozstrzygnięć w tym zakresie w celu zapewnienia prawidłowego rozliczenia obowiązków podatkowych.
- Analizowanie danych będących w posiadaniu organu podatkowego w celu efektywnego wyselekcjonowania podatników/płatników nieprawidłowo wywiązujących się z obowiązków podatkowych i podjęcia wobec nich dalszych czynności.
- Udzielanie pisemnych informacji w celu odpowiedzi na zapytania innych organów podatkowych i instytucji zewnętrznych.
- Prowadzenie czynności w celu wyegzekwowania brakujących deklaracji w przypadku niewywiązywania się podatników z obowiązku składania deklaracji podatkowych oraz podejmowanie działań zmierzających do wykreślenia podmiotów z rejestru podatników VAT w przypadku niewywiązywania się z ww. obowiązku.
- Sporządzanie informacji o naruszeniu przepisów prawa podatkowego w celu zdyscyplinowania podatników do terminowego wywiązywania się z obowiązków podatkowych.
- Przygotowywanie i wydawanie postanowień w celu zapewnienia prawidłowego rozliczenia obowiązków podatkowych.
- Sporządzanie informacji i sprawozdań z zakresu funkcjonowania stanowiska w celu dostarczenia informacji dla potrzeb Kierownictwa Urzędu i innych instytucji oraz prowadzenie wymaganych na stanowisku ewidencji i rejestrów w celu monitorowania załatwianych spraw.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie- Komunikatywność, umiejętność analitycznego myślenia
- Dobra znajomość obsługi komputera (edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny)
- Podstawowa znajomość przepisów prawa podatkowego, procesowego i materialnego oraz podstaw ustawy o służbie cywilnej.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe