- Ogłoszenie nr: 162898
- Data ukazania się ogłoszenia: 06 września 2014 r.
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- specjalista
- do spraw prawnych
- w Samodzielnym Stanowisku Pracy do Spraw Prawnych w Departamencie Rynku Pracy
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
- ul. Nowogrodzka 11, 00-513 Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- udzielanie pisemnych i telefonicznych porad prawnych, dotyczących problematyki promocji zatrudnienia i łagodzenia skutków bezrobocia, w szczególności świadczeń z tytułu bezrobocia, powiatowym urzędom pracy oraz innym organom administracji rządowej,
- rozpatrywanie odwołań od decyzji wojewodów w zakresie świadczeń z tytułu bezrobocia,
- interpretowanie przepisów dotyczących zatrudnienia i bezrobocia,
- opiniowanie projektów aktów prawnych i innych dokumentów opracowywanych przez departamenty ministerstwa oraz inne urzędy we współpracy z komórkami merytorycznymi,
- przygotowywanie projektów informacji i wyjaśnień z zakresu ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy do rozpowszechnienia za pośrednictwem strony internetowej,
- współuczestniczenie w organizacji spotkań informacyjno-szkoleniowych dla pracowników urzędów pracy oraz urzędów wojewódzkich i instytucji właściwych w zakresie świadczeń z tytułu bezrobocia.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
Budynek przy ul. Nowogrodzkiej 11 jest dostępny i dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiająca poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy umożliwiające wjazd osobie na wózku inwalidzkim oraz łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W budynku nie występują uciążliwe, szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku prawo
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej
- pozostałe wymagania niezbędne:
- umiejętność stosowania prawa w praktyce,
- znajomość ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,
- znajomość przepisów UE w zakresie problematyki bezrobocia,
- znajomość kodeksu pracy,
- znajomość kodeksu postępowania administracyjnego,
- znajomość ustawy o świadczeniach przedemerytalnych,
- znajomość ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
- znajomość ustawy o służbie cywilnej,
- znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- komunikatywność,
- znajomość programu LEX i systemu EUR-Lex,
- umiejętność obsługi komputera: MS Office.
- komunikatywna znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B1).
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów