- Ogłoszenie nr: 168717
- Data ukazania się ogłoszenia: 14 kwietnia 2015 r.
Zakład Emerytalno-Rentowy MSW w Warszawie
- Dyrektor
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- specjalista
- do spraw koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego
- w Wydziale Analiz i Współpracy Międzynarodowej
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- ul. Pawińskiego 17/21
02-106 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- opracowuje pisma i udziela wyjaśnień krajowym i zagranicznym instytucjom łącznikowym w zakresie polskiego zaopatrzenia emerytalnego i zabezpieczenia sędziów i prokuratorów, oraz rozpatruje i przygotowuje projekty odpowiedzi na skargi i wnioski skierowane do ZER MSW przez świadczeniobiorców, instytucje państwowe, organy państwowe
- przygotowuje propozycje rozwiązań z zakresu przepisów o koordynacji do projektów aktów prawnych oraz przygotowuje propozycje aktualizacji formularzy unijnych z zakresu zabezpieczenia społecznego, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki służb mundurowych , w celu dostosowania tych przepisów do specyfiki systemów specjalnych
- opracowuje pisma, udziela wyjaśnień i instruktażu pracownikom Wydziałów Ustalania Świadczeń w zakresie przepisów wspólnotowych, w celu dostarczenia im aktualnej wiedzy, ujednolicenia procedur oraz zapewnienia jednolitej praktyki w stosowaniu tych przepisów przez pracowników ww. Wydziałów
- prowadzi korespondencję z odpowiednimi instytucjami niezbędną w międzynarodowym postępowaniu, w celu dokonania uzgodnień
- dokonuje analizy spraw i problemów merytorycznych powstałych w trakcie załatwiania spraw związanych z koordynacją i przekazuje wnioski kierownictwu Wydziału
- przygotowuje analizy zlecane przez władzę właściwą z zakresu działania instytucji łącznikowej, w celu przygotowania aktualnej informacji dla władzy właściwej
- rozpatruje i udziela odpowiedzi na pisma kierowane do Zakładu dot. domniemanych świdczeniobiorców, w celu udzielenia aktualnej informacji
- uczestniczy w pracach dotyczących elektronicznej wymiany danych między instytucjami, w zakresie przesyłania formularzy unijnych serii E-200, w celu przygotowania Zakładu do tego procesu
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
1) praca biurowa,
2) wymuszona pozycja ciała związana z wykonywaniem większości zadań w pozycji siedzącej,
3) praca przy komputerze powyżej 4 godzin,
4) użytkowane sprzęty: komputer, drukarka, niszczarka,
5) oświetlenie naturalne i sztuczne,
6) praca na wysokości do 3 m,
7) stres związany z kontaktem ze świadczeniobiorcami.
Wejście do budynku przy ul. Pawińskiego 17/21 nie posiada podjazdu dla wózków inwalidzkich. W budynku znajdują się dwie windy. Toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze, natomiast miejsce pracy znajduje się na drugim piętrze. Praca wymaga od kandydata przemieszczania się pomiędzy piętrami w celu realizacji powierzonych zadań.
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 3 lata doświadczenia zawodowego w pionie emerytalno-rentowym
- pozostałe wymagania niezbędne:
- język angielski lub niemiecki lub francuski w stopniu komunikatywnym
- znajomość przepisów z zakresu prawa administracyjnego, ubezpieczeń spo-łecznych i zaopatrzenia emerytalnego
- umiejętność interpretacji przepisów
- umiejętność skutecznego komuniko-wania się i przekazywania informacji
- umiejętność organizowania pracy własnej i w zespole
- umiejętność rozwiązywania proble-mów i biegłego redagowania pism
- umiejętność obsługi baz danych wspólnotowych aktów prawnych, np. CELEX, EUROLEX oraz polskich np. LEX
- biegła obsługa komputera w zakresie aplikacji MS Office, w szczególności programu Word i Excel
- 2 lata doświadczenia zawodowego w administracji, w tym przy realizacji przepisów o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego
- wykształcenie wyższe prawnicze lub administracyjne
- jeden z języków roboczych UE na poziomie B2
- znajomość przepisów z zakresu prawa administracyjnego, ubezpieczeń społecznych i zaopatrzenia emerytalnego
- umiejętność szybkiego uczenia się
- umiejętność podejmowania decyzji
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów