- Ogłoszenie nr: 167263
- Data ukazania się ogłoszenia: 24 lutego 2015 r.
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- specjalista
- do spraw rozwiązań prawnych w zakresie Karty Dużej Rodziny
- w Wydziale Karty Dużej Rodziny w Departamencie Polityki Rodzinnej
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
- ul. Nowogrodzka 11, 00-513 Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- uczestniczenie w pracach nad opracowywaniem projektów aktów prawnych z zakresu Karty Dużej Rodzin,
- monitorowanie prawidłowości wdrażania rozwiązań prawnych dotyczących Karty Dużej Rodziny, przez gminy, wojewodów, partnerów Karty Dużej Rodziny,
- przygotowywanie odpowiedzi na wystąpienia posłów, zapytania i interpelacje poselskie oraz wystąpienia i oświadczenia senatorów w sprawach realizacji Karty Dużej Rodziny, także w aspekcie rozwiązań międzynarodowych,
- przygotowywanie projektów wyjaśnień i interpretacji przepisów dotyczących Karty Dużej Rodziny dla jednostek samorządu terytorialnego i obywateli,
- współpraca z gminami i wojewodami w sprawach dotyczących realizacji Karty Dużej Rodziny, w tym w zakresie zbierania informacji o programach na rzecz rodzin wielodzietnych realizowanych przez samorządy terytorialne,
- przygotowywanie materiałów informacyjnych dla mediów i aktualizowanie materiałów informacyjnych publikowanych na stronie internetowej Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej,
- uczestniczenie w opiniowaniu projektów dokumentów UE przesyłanych w trybie koordynacji podejmowania decyzji w Unii Europejskiej i w przygotowaniu sprawozdań z realizacji wiążących RP umów międzynarodowych.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (obywatele i przedsiębiorcy, realizatorzy ustawy o Karcie Dużej Rodziny).
Budynek przy ul. Nowogrodzkiej 11 jest dostępny i dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiająca poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy umożliwiające wjazd osobie na wózku inwalidzkim oraz łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W budynku nie występują uciążliwe, szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego w tworzeniu i stosowaniu prawa
- pozostałe wymagania niezbędne:
- komunikatywna znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B1),
- znajomość ustawy o Karcie Dużej Rodziny,
- znajomość Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego w zakresie władzy rodzicielskiej i obowiązku alimentacyjnego,
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego,
- znajomość ustawy o finansach publicznych,
- znajomość ustawy o służbie cywilnej,
- umiejętność analizy i syntezy informacji,
- komunikatywność,
- umiejętność obsługi komputera: MS Office.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów