- Ogłoszenie nr: 163972
- Data ukazania się ogłoszenia: 22 października 2014 r.
Archiwum Narodowe w Krakowie
- Dyrektor
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- archiwista
- do spraw realizacji zadań w zakresie nadzoru i kształtowania narastającego zasobu archiwalnego
- · w Oddziale VI nadzoru nad narastającym zasobem archiwalnym
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Archiwum Narodowe w Krakowie, ul. Sienna 16, 30-960 Kraków
Miejsce wykonywania pracy:
- Kraków
- Kraków ul. Grodzka 52, 31-044 Kraków
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- wykonywanie całości czynności w zakresie kontroli stanu dokumentacji w archiwach zakładowych i składnicach akt w państwowych i samorządowych jednostkach organizacyjnych oraz w archiwach niepaństwowych jednostek organizacyjnych celem ustalenia stanu i ilości państwowego zasobu archiwalnego oraz warunków zarządzania nim ( kwalifikacja i klasyfikacja, opracowywanie, ewidencja)
- prowadzenie postępowania w zakresie zatwierdzania przepisów kancelaryjno - archiwalnych lub ich zmiany w państwowych i samorządowych jednostkach organizacyjnych na podstawie opracowanych wzorów i w zakresie uzyskanych od kierownika oddziału instrukcji, celem zapewnienia w tych jednostkach właściwego zarządzania dokumentacją oraz jej prawidłowej kwalifikacji i klasyfikacji
- prowadzenie postępowania związanego z wyrażaniem zgody lub opini na zniszczenie dokumentacji niearchiwalnej
- informowanie i szkolenie archiwistów zakładowych, pracowników jednostek organizacyjnych oraz innych zainteresowanych osób w zakresie postępowania z dokumentacją celem zapewnienia właściwej realizacji ustawowych obowiązków oraz zaleceń pokontrolnych
- przeprowadzanie ekspertyz archiwalnych dokumentacji celem jej weryfikacji w związku z prowadzonymi postępowaniami w zakresie przejmowania materiałów archiwalnych, ich użyczania lub powierzania, brakowania dokumentacji oraz ustalania stanu prawnego jednostek organizacyjnych, a tym samym trybu postępowania z dokumentacją
- współuczestniczenie w prowadzeniu spraw z zakresu ustalania stanu prawnego jednostek organizacyjnych ( zwłaszcza jednostek, których działalność ustaje) celem zabezpieczenia i przejęcia materiałów archiwalnych)
- wprowadzanie danych do informatycznych baz danych związanych z nadzorem i kształtowaniem narastającego zasobu archiwalnego oraz prowadzenie i obsługa dokumentacji Oddziału
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Praca biurowa wymagająca odporności na stres związany z reprezentowaniem jednostki na zewnątrz, delegacje służbowe w ramach kontroli państwowych i samorządowych jednostek organizacyjnych (komunikacja publiczna).Kontakt z kurzem mogący powodować alergie
Budynek zabytkowy, nie jest dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych, w budynku brak wind i podjazdów dla wózków inwalidzkich. Stanowisko pracy usytuowane na parterze budynku.
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: średnie
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 3 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku przy wykonywaniu działalności archiwalnej
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość języka obcego na poziomie komunikatywnym: angielski lub niemiecki lub francuski
- znajomość ustaw i rozporządzeń z zakresu prawa archiwalnego oraz przepisów wydanych przez Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych,
- dobra znajomość zagadnień z zakresu stosowania przepisów kancelaryjno-archiwalnych;
- znajomość przepisów z zakresu postępowania administracyjnego
- znajomość teorii i metodyki archiwalnej, ze szczególnym uwzględnieniem postępowania z dokumentacją w archiwach zakładowych i składnicach akt,
- umiejętność dobrej organizacji pracy
- umiejętność pracy w zespole, komunikatywność
- umiejętności negocjacyjne i organizacyjne
- łatwość w nawiązywaniu kontaktów
- znajomość obsługi komputera
- dokładność i sumienność
- asertywność,
- odporność na stres,
- umiejętności analityczne
- wykształcenie wyższe magisterskie z zakresu nauk humanistycznych, historycznych, administracyjne lub prawnicze
- studia lub szkolenia w zakresie archiwistyki
- studia lub szkolenia w zakresie administracji publicznej
- poświadczenie bezpieczeństwa
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów