- Ogłoszenie nr: 165210
- Data ukazania się ogłoszenia: 10 grudnia 2014 r.
Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- inspektor wojewódzki
- do spraw kontroli urzędów pracy oraz przyznawania statusu centrum integracji społecznej
- w Wydziale Polityki Społecznej
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
ul. Jagiellońska 25
40 - 032 Katowice
Miejsce wykonywania pracy:
- Katowice
- Śląski Urząd Wojewódzki
Wydział Polityki Społecznej
ul. Wita Stwosza 2
40-036 Katowice
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Przeprowadzanie kontroli jednostek samorządu powiatowego i województwa oraz innych podmiotów rynku pracy celem obiektywnego zbadania prawidłowości stosowania przez nie przepisów oraz realizacji zadań zgodnie z ustawą o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz wyeliminowania pojawiających się nieprawidłowości w tym zakresie.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie nadania, przedłużenia bądź utraty statusu centrum integracji społecznej celem przygotowania projektów decyzji.
- Przeprowadzanie postępowań wyjaśniających w sprawach skarg i wniosków dotyczących usług i instrumentów rynku pracy składanych przez klientów na działalność organów i jednostek samorządu terytorialnego w celu zbadania ich zasadności i przesłania projektu odpowiedzi do Wydziału Kontroli i Audytu.
- Przygotowywanie, dla nadzorowanych jednostek, wystąpień oraz zaleceń celem zapewnienia poprawności realizowanych przez nie zadań.
- Przygotowywanie projektów decyzji w sprawie wymierzenia kar pieniężnych celem zdyscyplinowania kierujących jednostkami do realizowania zaleceń pokontrolnych w zakresie polityki rynku pracy.
- Prowadzenie szczególnych postępowań w przypadku stwierdzenia istotnych uchybień w działalności urzędów pracy w zakresie realizacji zadań ustawowych i stosowania standardów usług rynku pracy celem zobowiązania skontrolowanej jednostki do ich wyeliminowania.
- Sporządzanie okresowych sprawozdań i innych informacji zbiorczych dotyczących działalności centrów integracji społecznej celem przekazania ich Ministrowi właściwemu do spraw zabezpieczenia społecznego.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Konieczność pracy w terenie, w związku z wykonywaniem kontroli. Nietypowe godziny pracy, w związku z przeprowadzanymi kontrolami. Zagrożenie korupcją. Przeprowadzanie kontroli w innych urzędach - urzędy pracy. Krajowe wyjazdy służbowe (udział w szkoleniach).
Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pomieszczeniu biurowym na II piętrze budynku. Budynek wyposażony jest w windę osobową oraz pomieszczenie sanitarne dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Winda zatrzymuje się jedynie na poszczególnych piętrach, ale nie na kondygnacjach pomiędzy nimi. Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej na stanowiskach związanych z przeprowadzaniem kontroli lub/i prowadzeniem postępowań administracyjnych lub dwa lata doświadczenia zawodowego w administracji publicznej
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość ustaw: o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy wraz z rozporządzeniami wykonawczymi do niej, o zatrudnieniu socjalnym, o finansach publicznych;
- znajomość: Kodeksu pracy, Kodeksu postępowania administracyjnego;
- znajomość ustaw: o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, o służbie cywilnej;
- znajomość rozporządzenia PRM ws. wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej;
- znajomość Statutu i Regulaminu Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach;
- rzetelność;
- terminowość;
- zorientowanie na osiąganie celów;
- nastawienie na rozwój;
- umiejętność współpracy;
- umiejętności analityczne;
- podejmowanie decyzji;
- odpowiedzialność;
- skuteczna komunikacja;
- samodzielność;
- inicjatywa.
- wykształcenie wyższe prawnicze lub wyższe administracyjne lub wyższe ekonomiczne;
- roczne doświadczenie zawodowe na stanowiskach w publicznych służbach zatrudnienia;
- kreatywność;
- umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów