Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Gorzów Wielkopolski
Ogłoszenie o naborze Nr 10581
Warunki pracy
- stres związany z przeprowadzaniem kontroli oraz wykonywaniem zadań pod presją czasu,- krajowe wyjazdy służbowe,
- zagrożenie korupcją,
- budynek i pomieszczenia dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
Zakres zadań
- przeprowadzanie kontroli w jednostkach samorządu terytorialnego w celu sprawdzenia prawidłowości wykorzystania dotacji przekazanych z budżetu Wojewody na wykonywanie zadań z zakresu administracji rządowej oraz sprawdzenia prawidłowości ustalania wysokości dochodów budżetowych związanych z realizacją zadań zleconych, ich ewidencji, terminowego pobierania i odprowadzania,
- przeprowadzanie kontroli w jednostkach zespolonej administracji rządowej, jednostkach podporządkowanych, podległych i nadzorowanych przez Wojewodę Lubuskiego, dokonywanie sprawdzenia prawidłowości wykorzystania środków przekazanych z budżetu Wojewody oraz prawidłowości ustalania wysokości dochodów budżetowych, ich ewidencji, terminowego pobierania i odprowadzania,
- przeprowadzanie kontroli finansowych dotyczących prawidłowości wykorzystania przez jednostki samorządu terytorialnego środków pochodzących z budżetu państwa na zadania własne, w zakresie należącym do kompetencji Wydziału Budżetu i Finansów,
- przeprowadzanie kontroli dotyczących Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 oraz kontroli u kontrolera I stopnia w Programie Współpracy Terytorialnej Polska (województwo lubuskie) – Brandenburgia 2007-2013,
- analiza wyników kontroli środków z UE i współfinansowania krajowego, w tym kontroli i audytów przeprowadzonych prze Instytucję Zarządzającą LRPO, Instytucję Audytową, NIK i inne uprawnione podmioty oraz podjętych środków naprawczych na potrzeby procesu planowania i przeprowadzania kontroli własnych,
- sporządzanie projektu zawiadomienia do rzecznika dyscypliny finansów publicznych oraz opracowywanie projektu decyzji administracyjnej dot. konieczności zwrotu dotacji.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe- znajomość przepisów krajowych z zakresu finansów publicznych i rachunkowości,
- znajomość przepisów krajowych dotyczących kompetencji i funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego,
- znajomość przepisów i standardów dot. prowadzenia kontroli, znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego oraz cywilnego,
- znajomość ustawy o służbie cywilnej i zasad etyki korpusu służby cywilnej,
- znajomość zagadnień związanych z wykorzystaniem funduszy strukturalnych, w tym: • prawa wspólnotowego z zakresu wdrażania funduszy strukturalnych, • krajowych wytycznych dotyczących wdrażania funduszy europejskich w perspektywie finansowej 2007-2013, • znajomość polityki horyzontalnej Unii Europejskiej,
- dyspozycyjność, samodzielność, umiejętności analityczne,
- znajomość obsługi pakietu biurowego Microsoft Office w zakresie: • obsługi edytora tekstów MS Word, • obsługi arkusza kalkulacyjnego MS Excel, • tworzenia prezentacji multimedialnych MS Power Point, • obsługi poczty elektronicznej.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- dokładność, samodzielność, asertywność, komunikatywność, odporność na stres, dyspozycyjność, wysoka kultura osobista,
- przeszkolenie: • z obsługi systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją, • z obsługi programu Oracle Discoverer.