- Ogłoszenie nr: 163815
- Data ukazania się ogłoszenia: 16 października 2014 r.
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- referendarz
- do spraw realizacji świadczeń rodzinnych, żłobków oraz współpracy międzynarodowej
- w Wydziale Świadczeń Rodzinnych, Żłobków oraz Współpracy Międzynarodowej w Departamencie Polityki Rodzinnej
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- ul. Nowogrodzka 1/3/5,
00-513 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
- ul. Nowogrodzka 11,
00-513 Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- przygotowywanie projektów wyjaśnień i interpretacji przepisów dotyczących świadczeń rodzinnych, pomocy osobom uprawnionym do alimentów, zasiłków dla opiekunów oraz w sprawach organizacji i funkcjonowania żłobków i innych instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3,
- monitorowanie prawidłowości wdrażania rozwiązań prawnych dotyczących świadczeń rodzinnych, pomocy osobom uprawnionym do alimentów, zasiłków dla opiekunów oraz instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3,
- uczestniczenie w opiniowaniu projektów dokumentów UE w zakresie polityki społecznej, w tym świadczeń rodzinnych oraz z zakresu pomocy osobom uprawnionym do alimentów, przesyłanych do Departamentu w trybie koordynacji podejmowania decyzji w Unii Europejskiej,
- przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie zatwierdzania programów szkoleń kandydatów na opiekunów w żłobkach lub klubach dziecięcych, wolontariuszy oraz dziennych opiekunów,
- współpraca z organizacjami i środowiskami, także międzynarodowymi, działającymi na rzecz rodziny, w szczególności z zakresu świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz żłobków i innych form opieki nad dziećmi w wieku do lat 3.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (obywatele i przedsiębiorcy, realizatorzy ustawy o świadczeniach rodzinnych i ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów). Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz (udział w konferencjach krajowych i zagranicznych z zakresu świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz opieki nad dziećmi w wieku do lat 3).
Budynek przy ul. Nowogrodzkiej 11 jest dostępny i dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiająca poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy umożliwiające wjazd osobie na wózku inwalidzkim oraz łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W budynku nie występują uciążliwe, szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe magisterskie: prawo, administracja lub polityka społeczna
- pozostałe wymagania niezbędne:
- bardzo dobra znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B2),
- znajomość ustawy o świadczeniach rodzinnych,
- znajomość ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
- znajomość ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3,
- znajomość ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów,
- znajomość Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego w zakresie władzy rodzicielskiej i obowiązku alimentacyjnego,
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego,
- znajomość przepisów UE dotyczących koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie świadczeń rodzinnych,
- znajomość funkcjonowania UE, jej instytucji i prawa wspólnotowego,
- znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- znajomość ustawy o służbie cywilnej,
- umiejętność redagowania tekstów i stosowania przepisów prawa,
- umiejętność obsługi komputera MS Office.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów