Ministerstwo Cyfryzacji w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Referendarz
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 20818
Warunki pracy
permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa);Budynek częściowo dostosowany do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Zakres zadań
- informowanie w systemie „Informacja dla Obywatela” o kompetencjach organów, które mogą rozpatrzeć zgłaszaną sprawę oraz kierowanie do odpowiedniego urzędu w celu zapewnienia obywatelom stosownych informacji o procedurach prawnych i organizacyjnych. Obsługa infolinii Ministerstwa Cyfryzacji;
- przekazywanie obywatelom informacji o sposobach załatwienia sprawy, w celu pokazania im możliwości załatwienia sprawy lub uzyskania pomocy np. w organizacjach pozarządowych;
- koordynowanie i opracowywanie analiz i sprawozdań w zakresie kontaktów z obywatelami, w tym zgłaszanych przez nich postulatów i opinii, w celu stałego doskonalenia wykonywania zadań publicznych przez administrację;
- monitorowanie i analizowanie działań realizowanych w ramach inicjatywy „Obywatel” oraz gromadzenie bieżących informacji w sprawach istotnych dla obywatela, w celu zapewnienia informacji w tym zakresie;
- przyjmowanie postulatów i opinii zgłaszanych przez obywateli, w szczególności w sprawach funkcjonowania administracji publicznej, w celu zapewnienia dodatkowego kanału informacyjnego pomiędzy administracją a obywatelem oraz wykorzystywania informacji zawartych w zgłaszanych postulatach i opiniach do stałego doskonalenia wykonywania przez administrację zadań publicznych;
- współpraca przy tworzeniu wzorców postępowania, w zakresie udzielania informacji dotyczących funkcjonowania administracji publicznej, w celu zapewnienia wiedzy merytorycznej niezbędnej do udzielania aktualnej i dokładnej informacji obywatelom;
- współpraca z innymi urzędami administracji publicznej, w zakresie dobrych praktyk dotyczących komunikacji z obywatelami oraz ich promocji, w celu stałego doskonalenia wykonywania zadań publicznych przez administrację.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- znajomość języka angielskiego na poziomie B1;
- znajomość procedur administracyjnych oraz struktur i zasad funkcjonowania organów administracji publicznej;
- znajomość ustawy Kodeks postępowania administracyjnego;
- znajomość ustawy o działach administracji rządowej;
- umiejętność organizacji pracy własnej;
- umiejętność współpracy w zespole;
- umiejętność skutecznego komunikowania się;
- umiejętność analitycznego myślenia;
- zorientowanie na osiągnięcie celów;
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- doświadczenie zawodowe w kontaktach z klientem