- Ogłoszenie nr: 163255
- Data ukazania się ogłoszenia: 23 września 2014 r.
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- referendarz
- do spraw prawnych
- w Wydziale Prawnym i Nadzoru w Departamencie Pożytku Publicznego
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
- ul. Żurawia 4a, 00-503 Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- udzielanie pisemnych i telefonicznych wyjaśnień, informacji i odpowiedzi organizacjom pozarządowym, administracji publicznej na wystąpienia posłów, zapytania i interpelacje poselskie oraz wystąpienia i oświadczenia senatorów w sprawach dotyczących obszaru działalności pożytku publicznego, wolontariatu i ekonomii społecznej,
- udział w pracach legislacyjnych Departamentu, przygotowywanie propozycje uwag i opinii do projektów aktów normatywnych innych resortów i departamentów MPiPS,
- prowadzenie postępowań administracyjnych, przygotowywanie projektów postanowień oraz decyzji administracyjnych Ministra Pracy i Polityki Społecznej w szczególności dotyczących zwrotu dotacji celowych udzielonych w ramach PO FIO i P FIO,
- przygotowywanie wniosków do sądów i innych pism procesowych wynikających z nadzoru Ministra Pracy i Polityki Społecznej nad organizacjami pożytku publicznego,
- przygotowywanie propozycji uwag i opinii do projektów aktów normatywnych innych resortów i departamentów MPiPS dotyczących funkcjonowania trzeciego sektora.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz. Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Głównym problemem jest brak łazienki dostosowanej dla osób niepełnosprawnych.
Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, umożliwiająca poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy umożliwiające wjazd osobie na wózku inwalidzkim.
W budynku nie występują uciążliwe, szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość przepisów ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz aktów wykonawczych do tej ustawy,
- znajomość ustawy prawo o stowarzyszeniach,
- znajomość ustawy o fundacjach,
- znajomość ustawy o finansach publicznych,
- znajomość ustawy o spółdzielniach socjalnych,
- znajomość ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym,
- znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego,
- znajomość problematyki funkcjonowania trzeciego sektora,
- znajomość ustawy o służbie cywilnej,
- znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- umiejętność obsługi komputera: MS OFFICE.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów