- Ogłoszenie nr: 170445
- Data ukazania się ogłoszenia: 18 czerwca 2015 r.
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- główny specjalista
- w Samodzielnym Stanowisku Pracy do Spraw Współpracy Międzynarodowej w Departamencie Pomocy i Integracji Społecznej
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- analizowanie i weryfikowanie dokumentów przekazywanych przez MPiPS pod obrady Komitetu do Spraw Europejskich w zakresie pomocy i integracji społecznej, przygotowywanie wkładów do stanowisk Rządu, instrukcji na posiedzenia Rady UE, posiedzenia komitetów i grup roboczych Rady oraz Komisji Europejskiej,
- opracowywanie, konsultowanie i opiniowanie dokumentów będących podstawą wdrażania EFS w Polsce,
- przygotowywanie wkładów do rocznych planów działań Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, udzielanie wyjaśnień, organizowanie spotkań informacyjnych i uczestniczenie w nich,
- opracowywanie dokumentów i materiałów związanych z międzynarodową współpracą wielostronną i bilateralną, opiniowanie projektów umów, przygotowywanie wkładów w języku polskim i angielskim z zakresu pomocy i integracji społecznej do instrukcji i raportów ONZ, Rady Europy i OECD,
- przygotowywanie opinii Departamentu dotyczących zakresu rozmów i stanowisk prezentowanych podczas wizyt i spotkań zagranicznych, prowadzenie korespondencji oraz uczestniczenie w spotkaniach i negocjacjach z partnerami zagranicznymi,
- analizowanie rozwiązań w systemie pomocy społecznej w innych krajach oraz planowanie zakresu możliwej współpracy z partnerami zagranicznymi.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe. Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
Budynek przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 jest dostępny i dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiająca poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się trzy windy i jedna platforma transportowa, które umożliwiają wjazd osobie na wózku inwalidzkim oraz łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. W budynku nie występują uciążliwe, szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe magisterskie w obszarze nauk społecznych
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 3 lata stażu pracy
- pozostałe wymagania niezbędne:
- bardzo dobra znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B2)
- wiedza dotycząca funkcjonowania administracji publicznej,
- znajomość funkcjonowania UE,
- znajomość zagadnień i przepisów prawa związanych z funduszami strukturalnymi,
- znajomość przepisów prawa dotyczących funkcjonowania systemu pomocy społecznej i integracji społecznej,
- znajomość przepisów prawa Unii Europejskiej w zakresie polityki społecznej, w szczególności w dziedzinie przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu,
- znajomość ustawy o służbie cywilnej,
- znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego,
- znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- komunikatywność,
- umiejętność analizy i syntezy informacji,
- umiejętność obsługi komputera MS Office.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów