- Ogłoszenie nr: 180674
- Data ukazania się ogłoszenia: 06 maja 2016 r.
Okręgowy Urząd Górniczy w Kielcach
- Dyrektor
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- młodszy inspektor zakładów górniczych
- do spraw miernictwa górniczego
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Okręgowy Urząd Górniczy
ul. Wrzosowa 44
25-211 Kielce
Miejsce wykonywania pracy:
- Kielce
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- przeprowadzanie kontroli w zakresie wynikającym z posiadanej specjalności technicznej,
- dokonywanie analizy stanu zagrożeń, metod ich zwalczania i stosowanej profilaktyki, sprawowanie nadzoru i kontroli nad sporządzaniem dokumentacji mierniczo-geologicznej w zakresie wykonywania pomiarów geodezyjnych,
- analizowanie planów ruchu, dodatków do tych planów w zakresie prawidłowego sporządzenia wymaganych załączników mapowych,
- rozpatrywanie wniosków dotyczących opiniowania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin oraz lokalizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, a także uzgodnienia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, decyzji o warunkach zabudowy, decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego w zakresie zagospodarowania terenów górniczych,
- w przypadku stwierdzenia wykonywania działalności bez wymaganej koncesji inicjowanie postępowań oraz przeprowadzanie postępowań wyjaśniających,
- współuczestniczenie w przekazywaniu przez przedsiębiorców dokumentacji mierniczo - geologicznej zakładów górniczych do Wyższego Urzędu Górniczego,
- współuczenie w przeprowadzaniu oględzin miejsc wypadków, zgonów naturalnych, awarii i niebezpiecznych zdarzeń, nadzorowanie akcji ratowniczych oraz dokonywanie analizy przyczyn i okoliczności tych zdarzeń w nadzorowanych zakładach celem ustalenia stanu faktycznego, w tym osób odpowiedzialnych za nieprawidłowości wraz z przygotowaniem projektów orzeczeń i projektów decyzji,
- opracowywanie projektów rocznych planów pracy, sprawozdań z ich realizacji, prowadzenie statystyk, odpowiedniej ewidencji oraz przygotowywanie sprawozdań i informacji na temat podstawowej działalności Urzędu, w zakresie wynikającym z posiadanej specjalności technicznej.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
1. Charakter stanowiska związany z przeprowadzaniem kontroli w zakładach górniczych:
- trudne warunki pracy w terenie,
- szkodliwe i uciążliwe czynniki środowiska pracy (hałas, wibracje, zanieczyszczenie powietrza, temperatura, wilgotność, zapylenie),
- narażenie na zagrożenia naturalne (wodne i osuwiskowe),
- narażenie na zagrożenia technologiczne pochodzące od pracujących maszyn i urządzeń, instalacji elektrycznych oraz mediów znajdujących się pod wysokim ciśnieniem lub wysoką temperaturą,
- częsty i bezpośredni kontakt z klientem zewnętrznym, w tym wystąpienia publiczne.
2. Sposób wykonywania zadań:
- pokonywanie pieszo znacznych odległości, niejednokrotnie po dużych nachyleniach i nierównych powierzchniach,
- przemieszczanie się po pomostach i estakadach znajdujących się na wysokościach,
- częste podróże służbowe do miejsc, które mogą być nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych.
- budynek urzędu dostosowany do poruszania się osób na wózkach inwalidzkich,
- pomieszczenia zakładów górniczych i rejony objęte kontrolą niedostosowane do poruszania się osób niepełnosprawnych ruchowo.
Inne
brak
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe o profilu geodezja
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym urzędów górniczych i ich zadań wynikających z obowiązujących przepisów;
- znajomość podstaw ustrojowych funkcjonowania państwa, przepisów Prawa geologicznego i górniczego wraz z przepisami wykonawczymi;
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia oraz ustaw: Prawo geodezyjne i kartograficzne, Prawo o miarach, o służbie cywilnej, o ochronie danych osobowych;
- komunikatywność, umiejętność prezentowania i argumentowania określonego stanowiska, samodzielność, dyspozycyjność, umiejętność obsługi komputera
- wykształcenie wyższe techniczne magisterskie o profilu geodezja
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów