Praca.pl Poradniki Lista stanowisk Marketing / Reklama / PR
Kierownik Działu Komunikacji i Wystawiennictwa

Lista stanowisk - Kierownik Działu Komunikacji i Wystawiennictwa

Kierownik Działu Komunikacji i Wystawiennictwa

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Kierownik działu komunikacji i wystawiennictwa jest osobą nadzorującą i koordynującą działania zespołu powołanego do realizowania ekspozycji, mających zmaksymalizować atrakcyjność produktów w oczach konsumentów, a więc zmaksymalizować wyniki finansowe firmy. Kierownik opracowuje projekty wizualnego zagospodarowania przestrzeni wystawowej sklepu lub marketu, a także weryfikuje i nadzoruje realizację projektów, pochodzących z zewnętrznych źródeł. Kierownik nawiązuje kontakty i negocjuje warunki współpracy z zewnętrznymi wykonawcami i podwykonawcami projektów, a także agencjami reklamowymi i innymi współpracownikami firmy. Kierownik nadzoruje codzienne prace osób zaangażowanych w wykonywanie ekspozycji na terenie sklepu, kontroluje także bieżące realizowanie budżetu, przewidzianego dla konkretnych projektów.


WYMAGANIA

Wśród najczęściej spotykanych wymagań kwalifikacyjnych, jakich spodziewać się mogą osoby zainteresowane pracą w charakterze kierownika działu komunikacji i wystawiennictwa, najważniejszym jest obowiązek posiadania wyższego wykształcenia, zdobytego na kierunku związanym z marketingiem i zarządzaniem, lub, artystycznym, takim jak dekoratorstwo lub wystrój wnętrz. Potencjalni pracodawcy zwracają także uwagę na posiadane przez kandydatów doświadczenie – co najmniej kilkuletnie na stanowisku merchandisera, a także kierowniczym, związanym z projektowaniem ekspozycji sklepowych. Kierowniczy charakter stanowiska wymusza konieczność posiadania zdolności zarządzania kapitałem ludzkim, oraz organizowania pracy własnej i podległego personelu. Kierownik utrzymuje kontakty z wieloma jednostkami wewnętrznymi i zewnętrznymi, dlatego też oczekuje się od niego predyspozycji interpersonalnych. Obszar działalności kierownika sprawia, że powinien posiadać on zdolności plastyczne, umiejętność myślenia przestrzennego, etc.


WARUNKI PRACY

Miejscem pracy kierownika działu komunikacji i wystawiennictwa jest przede wszystkim obszar obiektów, w których organizowane są ekspozycje według jego projektu, lub realizowane pod jego nadzorem.


MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Stanowisko funkcjonuje przede wszystkim w dużych sieciach sklepów i marketów.


ZAROBKI

Zarobki na tym stanowisku rozpoczynają się od kwoty 4000 złotych brutto miesięcznie i mogą wzrastać, w zależności od wielkości firmy i umiejętności pracownika.

Praca Kierownik Działu Komunikacji i Wystawiennictwa
Lista stanowisk

Najnowsze artykuły

Praca po studiach – studia, które dają szansę na pracę

Praca po studiach – studia, które dają szansę na pracę

Tysiące maturzystów staje właśnie przed jedną z najważniejszych decyzji w życiu – wyborem kierunku studiów. Te powinny dać szansę na dobrze płatną pracę, gwarantować stabilną przyszłość, a przy tym być zgodne z zainteresowaniami oraz talentami kandydata. Jak osiągnąć takie optimum? Decyzję ułatwi Wam lista najpopularniejszych kierunków studiów oraz tych, po których zarabia się najwięcej.

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

Wystąpienia publiczne a trema – Ola Gościniak opowiada o swoich sposobach na lęk na scenie

Wystąpienia publiczne a trema – Ola Gościniak opowiada o swoich sposobach na lęk na scenie

– Znam tremę bardzo dobrze, często towarzyszy mi podczas różnych prelekcji, paneli dyskusyjnych czy nawet w czasie live w social mediach – przyznaje Ola Gościniak, przedsiębiorczyni z ogromnym doświadczeniem na scenie, organizatorka konferencji online i offline. W najnowszym artykule tłumaczy, jak się przygotowywać do wystąpień oraz jak się szybko uspokoić tuż przed wyjściem na scenę.

Nowoczesne metody rekrutacji – e-rekrutacja

Nowoczesne metody rekrutacji – e-rekrutacja

W zmieniającym się świecie e-rekrutacja nie oznacza już tylko scrollowania ogłoszeń i wysyłania e-maili. W procesach naboru coraz częściej wykorzystuje się bio-dane oraz narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, np. Direct Match pozwalający na szybkie dopasowanie najlepszych kandydatów do stanowiska. Zobacz krótki przewodnik po nowoczesnych metodach selekcji pracowników.

Mama w pracy – jakie ma uprawnienia?

Mama w pracy – jakie ma uprawnienia?

– Nawet gdy oboje rodzice pracują na cały etat i mają dzieci między 1-9 rokiem życia, to w aż 68 proc. przypadków opieka spada na kobietę. Ta prawidłowość utrzymuje się również, gdy kobieta zarabia więcej, czyli jest głównym żywicielem rodziny – zauważa Sylwia Ziemacka z Fundacji Share The Care. Co musi się zmienić w praktykach firm i czym jest tzw. kara za macierzyństwo na rynku pracy?

Różowe kołnierzyki pod lupą. Czy to najniżej płatne zawody na rynku pracy?

Różowe kołnierzyki pod lupą. Czy to najniżej płatne zawody na rynku pracy?

– Choć stanowiska „różowych kołnierzyków” przy rosnącej automatyzacji, robotyzacji i AI dają nam największą pewność zatrudnienia, to skutki lockdownów, recesji i inflacji powodują, że jednocześnie „różowe kołnierzyki” czują się niepewnie na rynku pracy – zauważa socjolożka Anna D. Nowicka. Wyjaśniamy, które stanowiska zaliczamy do tzw. pink collars i jakie są perspektywy dla tych zawodów.