- Ogłoszenie nr: 164820
- Data ukazania się ogłoszenia: 26 listopada 2014 r.
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- specjalista
- do spraw prawnych
- w Wydziale Prawno-Organizacyjnym w Departamencie Pomocy i Integracji Społecznej
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- prowadzenie postępowań administracyjnych, w tym przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych, postanowień, odpowiedzi na skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego i projektów kasacji do Naczelnego Sądu Administracyjnego w sprawach należących do zakresu działania Wydziału,
- przygotowywanie interpretacji przepisów prawnych z zakresu pomocy społecznej oraz renty socjalnej urzędom administracji rządowej i samorządowej, jednostkom organizacyjnym pomocy społecznej, osobom prawnym i fizycznym, a także pracownikom innych komórek organizacyjnych Ministerstwa,
- uczestniczenie w pracach legislacyjnych w zakresie właściwości Departamentu, opracowywanie projektów aktów prawnych w zakresie pomocy społecznej, renty socjalnej oraz opiniowanie projektów krajowych i unijnych aktów prawnych, konwencji i umów międzynarodowych opracowanych przez inne resorty i pozostałe departamenty Ministerstwa,
- reprezentowanie Departamentu na konferencjach uzgodnieniowych, komisjach prawniczych, sejmowych i senackich,
- przygotowywanie projektów odpowiedzi i wyjaśnień na interpelacje, wystąpienia i zapytania poselskie, wystąpienia i oświadczenia senatorów, wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich oraz instytucji UE,
- monitorowanie, dokonywanie analizy prawnej i opracowywanie propozycji kierunków działań w obszarze działalności gospodarczej z zakresu całodobowej opieki nad osobami niepełnosprawnymi, przewlekle chorymi lub w podeszłym wieku,
- analizowanie orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego, sądów administracyjnych i samorządowych kolegiów odwoławczych w zakresie pomocy społecznej,
- przygotowywanie wkładów (interpretacji prawnych) dotyczących świadczeń pomocy społecznej do projektów odpowiedzi na skargi, wnioski oraz pytania obywateli, interpelacje poselskie i wystąpienia organów administracji publicznej w sprawach indywidualnych.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
Budynek przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 jest dostępny i dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiająca poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się trzy windy i jedna platforma transportowa, które umożliwiają wjazd osobie na wózku inwalidzkim oraz łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W budynku nie występują uciążliwe, szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość przepisów z zakresu pomocy społecznej i renty socjalnej,
- znajomość obsługi komputera: MS Office.
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego,
- znajomość ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi,
- znajomość ustawy Prawo o ustroju sądów administracyjnych,
- znajomość zagadnień z zakresu funkcjonowania administracji publicznej,
- znajomość zasad techniki legislacyjnej,
- znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- znajomość ustawy o służbie cywilnej,
- umiejętność analizy i syntezy informacji,
- komunikatywność,
- doświadczenie zawodowe w administracji publicznej lub w prowadzeniu postępowań administracyjnych
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów