Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy
Praca.pl Praca Mazowieckie Warszawa Specjalista ds. Administracyjnych Warszawa
Specjalista w Wydziale Prawno-Organizacyjnym w Departamencie Pomocy i Integracji Społecznej

Specjalista w Wydziale Prawno-Organizacyjnym w Departamencie Pomocy i Integracji Społecznej

Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
3441 dni temu

  • Ogłoszenie nr: 164820
  • Data ukazania się ogłoszenia: 26 listopada 2014 r.

Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie

  • Dyrektor Generalny
  • poszukuje kandydatów na stanowisko:
  • specjalista
  • do spraw prawnych
  • w Wydziale Prawno-Organizacyjnym w Departamencie Pomocy i Integracji Społecznej

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa

Miejsce wykonywania pracy:

  • Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • prowadzenie postępowań administracyjnych, w tym przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych, postanowień, odpowiedzi na skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego i projektów kasacji do Naczelnego Sądu Administracyjnego w sprawach należących do zakresu działania Wydziału,
  • przygotowywanie interpretacji przepisów prawnych z zakresu pomocy społecznej oraz renty socjalnej urzędom administracji rządowej i samorządowej, jednostkom organizacyjnym pomocy społecznej, osobom prawnym i fizycznym, a także pracownikom innych komórek organizacyjnych Ministerstwa,
  • uczestniczenie w pracach legislacyjnych w zakresie właściwości Departamentu, opracowywanie projektów aktów prawnych w zakresie pomocy społecznej, renty socjalnej oraz opiniowanie projektów krajowych i unijnych aktów prawnych, konwencji i umów międzynarodowych opracowanych przez inne resorty i pozostałe departamenty Ministerstwa,
  • reprezentowanie Departamentu na konferencjach uzgodnieniowych, komisjach prawniczych, sejmowych i senackich,
  • przygotowywanie projektów odpowiedzi i wyjaśnień na interpelacje, wystąpienia i zapytania poselskie, wystąpienia i oświadczenia senatorów, wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich oraz instytucji UE,
  • monitorowanie, dokonywanie analizy prawnej i opracowywanie propozycji kierunków działań w obszarze działalności gospodarczej z zakresu całodobowej opieki nad osobami niepełnosprawnymi, przewlekle chorymi lub w podeszłym wieku,
  • analizowanie orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego, sądów administracyjnych i samorządowych kolegiów odwoławczych w zakresie pomocy społecznej,
  • przygotowywanie wkładów (interpretacji prawnych) dotyczących świadczeń pomocy społecznej do projektów odpowiedzi na skargi, wnioski oraz pytania obywateli, interpelacje poselskie i wystąpienia organów administracji publicznej w sprawach indywidualnych.

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • Budynek przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 jest dostępny i dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
    Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiająca poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się trzy windy i jedna platforma transportowa, które umożliwiają wjazd osobie na wózku inwalidzkim oraz łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
    W budynku nie występują uciążliwe, szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e
  • wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • znajomość przepisów z zakresu pomocy społecznej i renty socjalnej,
    • znajomość obsługi komputera: MS Office.
    • znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego,
    • znajomość ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi,
    • znajomość ustawy Prawo o ustroju sądów administracyjnych,
    • znajomość zagadnień z zakresu funkcjonowania administracji publicznej,
    • znajomość zasad techniki legislacyjnej,
    • znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
    • znajomość ustawy o służbie cywilnej,
    • umiejętność analizy i syntezy informacji,
    • komunikatywność,
wymagania dodatkowe
  • doświadczenie zawodowe w administracji publicznej lub w prowadzeniu postępowań administracyjnych

Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów

 

Podobne oferty