Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy
Praca.pl Praca Mazowieckie Warszawa Specjalista ds. Administracyjnych Warszawa
Starszy specjalista w Departamencie Konsularnym

Starszy specjalista w Departamencie Konsularnym

Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
3230 dni temu

  • Ogłoszenie nr: 170721
  • Data ukazania się ogłoszenia: 26 czerwca 2015 r.

Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie

  • Dyrektor Generalny Służby Zagranicznej
  • poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
  • starszy specjalista
  • do spraw analiz zewnętrznych skutków działań służby konsularnej i komunikacji społecznej, skarg, interpelacji poselskich oraz sprawozdawczości w zakresie druków ścisłego zarachowania
  • w Departamencie Konsularnym

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    Ministerstwo Spraw Zagranicznych
    Al. J. Ch. Szucha 23
    00-580 Warszawa

Miejsce wykonywania pracy:

  • Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Opracowywanie raportów i analiz z zakresu funkcjonowania służby konsularnej w celu sklasyfikowania najważniejszych zjawisk i procesów zachodzących w polskiej służbie konsularnej oraz w celu określenia kierunków przyszłych działań zmierzających do jej usprawnienia i dostosowywania do wymogów zmieniającej się bazy prawnej UE
  • Przygotowywanie materiałów informacyjnych przeznaczonych do użytku wewnętrznego i zewnętrznego w ramach polityki informacyjnej Departamentu, a także w celu koordynacji działań komórek organizacyjnych Miisterstwa oraz współpracy z instytucjami zewnętrznymi.
  • Opracowanie oraz przygotowywanie, wspólnie z wydziałem terytorialnym, materiałów informacyjno-tezowych na regionalne narady oraz szkolenia służby konsularnej.
  • Przygotowywanie zbiorczych opracowań dotyczących problematyki z zakresu kompetencji Departamentu Konsularnego na użytek wewnętrzny i zewnętrzny.
  • Opracowywanie zbiorczych dokumentów (zadania, oceny placówek) przeznaczonych do użytku wewnętrznego dotyczącego działalności urzędów konsularnych
  • Opracowywanie ankiet dla placówek, zapytań oraz poleceń zbadania określonych aspektów funkcjonowania służby konsularnej w innych krajach w celu wytworzenia na podstawie uzyskanych materiałów opracowań porównawczych wraz z rekomendacjami dla polskiej służby konsularnej
  • Nadzorowanie i weryfikowanie sporządzanych przez urzędy konsularne remanentów druków ścisłego zarachowania – paszportowych, wizowych i dokumentów podróży oraz prowadzenie korespondencji w tym zakresie
  • Rejestrowanie skarg i wniosków w sprawach konsularnych i interpelacji poselskich.

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
    1. Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
    2. Stres związany z obsługą klientów zewnętrznych.
  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie wzroku na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku – obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.
    W związku z wyjazdami służbowymi, otoczenie i warunki pracy mogą być różne.
    Inne

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e
  • wykształcenie: wyższe magisterskie
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w służbie zagranicznej
    • znajomość języka francuskiego na poziomie C1 (potwierdzona stosownym dokumentem).
    • poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu
    • znajomość aktów prawnych właściwych dla opisywanego stanowiska; ustawy o obywatelstwie polskim, ustawy o dokumentach paszportowych, ustawy o funkcjach konsulów
    • wiedza merytoryczna i umiejętności praktyczne niezbędne do realizacji zadań ujętych w opisie stanowiska:
    • bardzo dobra znajomość problematyki konsularnej
    • głęboka znajomość realiów naszego kraju – w tym założeń i celów polityki wewnętrznej i zagranicznej
    • bardzo dobra znajomość struktury i zasad funkcjonowania administracji rządowej oraz podziału kompetencji pomiędzy ministerstwami i urzędami centralnymi
    • znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej
    • umiejętność analizowania, pisania i redagowania tekstów informacyjnych, samodzielność i inicjatywa, kreatywność, umiejętność argumentowania, analitycznego myślenia, współpracy, koordynowania, radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych
wymagania dodatkowe
  • doświadczenie zawodowe w pracy na stanowisku dyplomatyczno-konsularnym
  • znajomość j. angielskiego na poziomie C1, potwierdzona dokumentem zgodnie z
  • rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie rodzajów badań lekarskich oraz rodzajów dokumentów potwierdzających spełnienie warunków do nadania stopnia dyplomatycznego członkowi służby zagranicznej (Dz. U. z 2002 r., nr 151, poz. 1252 z póżn. zm)
  • znajomość zasad funkcjonowania administracji rządowej oraz podziału kompetencji pomiędzy ministerstwami i urzędami centralnymi
  • znajomość zasad protokołu dyplomatycznego
  • umiejętność działania w sytuacjach nieprzewidywalnych, asertywność
  • dyspozycyjność.

Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów

 

Podobne oferty