- Ogłoszenie nr: 170721
- Data ukazania się ogłoszenia: 26 czerwca 2015 r.
Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie
- Dyrektor Generalny Służby Zagranicznej
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- starszy specjalista
- do spraw analiz zewnętrznych skutków działań służby konsularnej i komunikacji społecznej, skarg, interpelacji poselskich oraz sprawozdawczości w zakresie druków ścisłego zarachowania
- w Departamencie Konsularnym
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Ministerstwo Spraw Zagranicznych
Al. J. Ch. Szucha 23
00-580 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Opracowywanie raportów i analiz z zakresu funkcjonowania służby konsularnej w celu sklasyfikowania najważniejszych zjawisk i procesów zachodzących w polskiej służbie konsularnej oraz w celu określenia kierunków przyszłych działań zmierzających do jej usprawnienia i dostosowywania do wymogów zmieniającej się bazy prawnej UE
- Przygotowywanie materiałów informacyjnych przeznaczonych do użytku wewnętrznego i zewnętrznego w ramach polityki informacyjnej Departamentu, a także w celu koordynacji działań komórek organizacyjnych Miisterstwa oraz współpracy z instytucjami zewnętrznymi.
- Opracowanie oraz przygotowywanie, wspólnie z wydziałem terytorialnym, materiałów informacyjno-tezowych na regionalne narady oraz szkolenia służby konsularnej.
- Przygotowywanie zbiorczych opracowań dotyczących problematyki z zakresu kompetencji Departamentu Konsularnego na użytek wewnętrzny i zewnętrzny.
- Opracowywanie zbiorczych dokumentów (zadania, oceny placówek) przeznaczonych do użytku wewnętrznego dotyczącego działalności urzędów konsularnych
- Opracowywanie ankiet dla placówek, zapytań oraz poleceń zbadania określonych aspektów funkcjonowania służby konsularnej w innych krajach w celu wytworzenia na podstawie uzyskanych materiałów opracowań porównawczych wraz z rekomendacjami dla polskiej służby konsularnej
- Nadzorowanie i weryfikowanie sporządzanych przez urzędy konsularne remanentów druków ścisłego zarachowania – paszportowych, wizowych i dokumentów podróży oraz prowadzenie korespondencji w tym zakresie
- Rejestrowanie skarg i wniosków w sprawach konsularnych i interpelacji poselskich.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
1. Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
2. Stres związany z obsługą klientów zewnętrznych.
Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie wzroku na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku – obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.
W związku z wyjazdami służbowymi, otoczenie i warunki pracy mogą być różne.
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe magisterskie
- pozostałe wymagania niezbędne:
- co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w służbie zagranicznej
- znajomość języka francuskiego na poziomie C1 (potwierdzona stosownym dokumentem).
- poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu
- znajomość aktów prawnych właściwych dla opisywanego stanowiska; ustawy o obywatelstwie polskim, ustawy o dokumentach paszportowych, ustawy o funkcjach konsulów
- wiedza merytoryczna i umiejętności praktyczne niezbędne do realizacji zadań ujętych w opisie stanowiska:
- bardzo dobra znajomość problematyki konsularnej
- głęboka znajomość realiów naszego kraju – w tym założeń i celów polityki wewnętrznej i zagranicznej
- bardzo dobra znajomość struktury i zasad funkcjonowania administracji rządowej oraz podziału kompetencji pomiędzy ministerstwami i urzędami centralnymi
- znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej
- umiejętność analizowania, pisania i redagowania tekstów informacyjnych, samodzielność i inicjatywa, kreatywność, umiejętność argumentowania, analitycznego myślenia, współpracy, koordynowania, radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych
- doświadczenie zawodowe w pracy na stanowisku dyplomatyczno-konsularnym
- znajomość j. angielskiego na poziomie C1, potwierdzona dokumentem zgodnie z
- rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie rodzajów badań lekarskich oraz rodzajów dokumentów potwierdzających spełnienie warunków do nadania stopnia dyplomatycznego członkowi służby zagranicznej (Dz. U. z 2002 r., nr 151, poz. 1252 z póżn. zm)
- znajomość zasad funkcjonowania administracji rządowej oraz podziału kompetencji pomiędzy ministerstwami i urzędami centralnymi
- znajomość zasad protokołu dyplomatycznego
- umiejętność działania w sytuacjach nieprzewidywalnych, asertywność
- dyspozycyjność.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów